وزیر کشور:

دشمنان اسلام به دنبال جلوگیری از تابش نور هدایت به قلب انسان‌ها هستند

«رحمانی فضلی» گفت: امروز دشمنان اسلام ناب محمدی (ص) در تحولات منطقه به دنبال جلوگیری از درخشش و تابش نور هدایت این دین الهی به قلب انسان‌ها هستند.
کد خبر: ۱۰۹۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰ - 20October 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور روز (پنجشنبه) در هفتمین یادواره شهدای وحدت و امنیت در مسجد ستادفرماندهی تیپ 110 سلمان استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امروز متاسفانه برخی افراد کج فهم و سطحی نگر در کشورهای منطقه با کمک کشورهای استکباری به جان، مال، تمدن، ناموس و آبروی مردم مسلمان افتاده اند و در راستای تحقق اهداف شوم دشمنان گام بر می دارند.

وی با بیان اینکه در این گونه اقدامات نابخردانه بیشترین سود را رژیم غاصب صهیونیستی و کشورهای استکباری می برند، گفت: این افراد باید در آینده پاسخگوی ملت ها باشند زیرا این روزها می گذرد و اسلام ناب محمدی(ص) به همت مسلمانان پیروز خواهد شد.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره با مساعدت و کمک به دیگر کشورها توانسته این افراط گرایی ها و تعدی ها را در منطقه مهار کند که این افتخاری بزرگ برای این نظام الهی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه خط سرخ شهادت و خون پاک شهدا همچنان زنده و جوشان است، گفت: وظیفه همه افراد تقویت دین خدا و انقلاب و کمک به اقتدار ایران اسلامی است.

وزیر کشور با گرامیداشت یاد و خاطره شهید شوشتری گفت: این شهید بزرگوار، شهید تقرب بود به طوری که در تمام دوران خدمت همواره در راستای اعتلای نظام و اسلام گام بر می داشت.

وی تاکید کرد: اسلام در دوران های مختلف شاهد مجاهدت و رشادت انسان های مخلص و با ایمان بوده تا این امانت الهی به سرمقصد نهایی که همان امامت حضرت مهدی موعود (عج) است، برسد.

وی مقام شهدا را بسیار والا ذکر کرد و افزود: شهدا به عنوان افرادی شاخص در همه زمینه ها اعم از رفتار، فکر، اندیشه و غیره الگویی تمام عیار برای جامعه هستند.

وی گفت: یاد شهدا ما را به یاد خدا می اندازد و از غفلت و بی خبری بیرون می آورد.

وی با بیان اینکه شهدا فصل الخطابی برای حرکت ما در مسیر حق و میزانی برای سنجش اعمال و رفتار هستند، گفت: با توجه به اینکه هدف اصلی شهدا حمایت، دفاع و تقویت دین اسلام است وظیفه همه افراد گام برداشتن در مسیر این بزرگواران است.

وزیر کشور پیروی از ولایت فقیه را از مهمترین وظایف عامه مردم دانست و گفت: رهبرکبیر انقلاب اسلامی در دورانی که هیچ فردی تصور ایستادگی در مقابل قدرت استکباری حکومت پهلوی را نمی کرد با قدرت الهی توانست آن حکومت را از بین ببرد و نظام الهی را جایگزین کند.

وی با بیان اینکه این نظام الهی نه تنها مسیر انقلاب اسلامی را مشخص کرد بلکه مسیر هدایت همه جهانیان را نیز تعیین کرد، گفت: امروز مسیر این انقلاب با صلابت، قدرت و ایمان مردم ادامه دارد.

وی بیان کرد: مسلمانان دیگر کشورهای اسلامی نیز به این نظام چشم امید بسته اند و توقع مساعدت، ارائه الگوی مناسب و حمایت در مقابل ظلم و جور استبداد را دارند.

وی تاکید کرد: با توجه به دستور رهبر معظم انقلاب، رسالت امروز مردم این است که در شرایط کنونی در راستای تقویت ایران اسلامی به عنوان پایگاه قدرتمند و با عزت جهان اسلام، بکوشند.

وزیرکشور از جمله عوامل تقویت ایران اسلامی به عنوان پایگاه قدرتمند جهان اسلام را اعتقادات دینی، پیروی از ولایت فقیه، وحدت و انسجام ملی ذکر کرد و افزود: این عوامل به عنوان عناصری تاثیرگذار، انقلاب اسلامی را در همه دوران ها از توطئه و هجمه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، جنگ روانی و غیره مصون و سربلند کرده است.

وی وظیفه همه افراد را تقویت و حمایت از ولایت فقیه در کنار سایر عوامل ذکر کرد.

وی همچنین تقویت بنیه اقتصادی و توانمندی ملت را از دیگر عوامل تقویت ایران اسلامی ذکر کرد و افزود: این مهم از چند نظر از جمله ارائه نسخه برای دیگر کشورها، فراهم کردن شرایط مطلوب برای مردمی که در مسیر حق گام برداشته اند و تقویت اقتدار ملی دارای اهمیت است.

وی تصریح کرد: یکی از راههای مقابله با تهدیدهای دشمنان و تقویت اقتدار ملی، اقدامات اقتصادی است به طوری که به فرموده رهبر معظم انقلاب همه افراد باید در راستای اقتصادی مقاومتی تلاش کنند.

وی افزود: امروز همه افراد مکلف به اجرای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب شده اند و وظایف همه دستگاهها در این زمینه مشخص شده است.

وی آسیب های اجتماعی را یکی از معضلات امروز جامعه ذکر کرد و افزود: این مهم نیز با تاکید رهبر معظم انقلاب به صورت جدی مورد توجه همگان قرار گرفته است.

وی سیستان و بلوچستان را جزو اولویت های نظام ذکر کرد و افزود: این استان به عنوان فخر نظام جمهوری اسلامی و مدافع اصیل کشور، با دارا بودن قابلیت های فراوان در بخش های مختلف اقتصادی و موقعیت استراتژیک در منطقه مورد توجه قرار گرفته است.

سیستان و بلوچستان با در اختیار داشتن 11.5 درصد از پهنه خاکی ایران اسلامی، همجواری با 2 کشور افغانستان و پاکستان، در اختیار داشتن تنها بندر اقیانوسی کشور و هزاران مزیت دیگر تا پیش از این در سایه نامهربانی های خواسته یا ناخواسته از پیشرفت متعالی باز مانده و تنها به برخی از ظرفیت های آن توجه شده بود.

به گفته بسیاری از کارشناسان، در صورت جدی گرفتن ظرفیت های سیستان و بلوچستان با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص و وجود نیروی جوان بسیار در آن، این استان می تواند به یکی از قطب های اقتصادی کشور تبدیل شود همانگونه که در دوران تحریم های ظالمانه صادرات این نقطه از کشور نمود روشنی از این ادعا بود.

با روی کار آمدن دولت یازدهم و در سایه افزایش عقلانیت در تصمیم گیری ها، توجه به مزیت های مرزی، تاکید بر اقتصاد درون محور، اهمیت دادن به کارگاه های خرد و کوچک و توجه همه جانبه به ظرفیت های سیستان و بلوچستان، طرح های این دولت در شمال و جنوب این استان سبب آغاز امید، کار و به طور کلی پویایی اقتصادی و اجتماعی در این استان شده است.

با توجه به اینکه 130 عنوان پروژه با 13 هزار میلیارد ریال اعتبار در سال 93 برای این استان از سوی دولت تدبیر و امید در نظر گرفته شد و نیز با توجه به 23 وعده رئیس جمهوری به مردم این استان، سرمایه گذاران بسیاری در بخش های مختلف از جمله انرژی، پتروشیمی، فولاد، معادن و شیلات به این استان جذب شده اند.

وزیرکشور گفت :سیستان و بلوچستان با وجود قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور بی ثبات و ناامن منطقه به همت وحدت و همدلی مردم و مسئولان در امنیت کامل بسر می برد.

وی با اشاره به سفر ده ها هیات خارجی به سیستان و بلوچستان برای سرمایه گذاری گفت: این استان هم اینک با اقدامات مختلف در بخش های اقتصادی نظیر راه آهن، بندر و غیره مسیر شتاب خود را طی می کند که امید است در 10سال آینده شرق کشور با محوریت این استان جزو مراکز اصلی توسعه تجارت و اقتصاد کشور قرار گیرد.

آیین سالگرد شهادت شهید شوشتری و هفتمین یادواره شهدای وحدت و امنیت با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیرکشور سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، استاندار سیستان و بلوچستان، سردار مارانی فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق، نماینده اهل سنت استان در مجلس خبرگان رهبری ، جمعی از سران طوایف و ریش سفیدان و دیگر مسئولان استانی و معتمدان شیعه و سنی استان در مسجد ستاد فرماندهی تیپ 110 سلمان در زاهدان برگزار شد.

مزدوران استکبار در اقدامی جنایتکارانه با انفجار تروریستی در 26 مهر 1388 در منطقه پیشین شهرستان سرباز سیستان و بلوچستان سرلشگر شهید شوشتری جانشین وقت فرمانده نیروی زمینی و فرمانده قرارگاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنوب شرق کشور، سرتیپ محمد زاده فرمانده وقت سپاه سلمان سیستان و بلوچستان و بیش از 40 نفر از سران طوایف و قشرهای مختلف مردم اهل سنت پیشین را به شهادت رساندند.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها