دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

شکست داعش با سلاح مخوف روسی

ارتش عراق برای آزادسازی موصل از دست داعش، از سلاحی به نام TOS-1 که سلاحی روسی و به اصطلاح مخوف است بهره می‌گیرد، زیرا در هفت ثانیه 22 راکت 220 میلی متری را علیه مواضع داعش شلیک می‌کند.
کد خبر: ۱۰۹۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰ - 22October 2016
گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس- رحیم محمدی؛ با اوج گیری حملات ارتش عراق و نیروهای مردمی این کشور برای آزادسازی موصل، ارتش عراق از سلاح هایی استفاده می کند که از شدت و قدرت تخریبی بالایی برخوردار هستند که نمونه آن راکت انداز TOS-1 است؛ سلاحی که از آن به عنوان یکی از مخوف ترین سلاح های ضد استحکامات یاد می شود.

از این رو در گزارشی به معرفی اجمالی این سلاح، پرداخته ایم که در ادامه می خوانید.

** سلاحی با بهره گیری از راکت های «ترموباریک»

TOS-1 (سیستم پرتاب کننده شعله های سنگین) یک سیستم 220 میلی متری با راکت اندازهای مختلف 30 یا 24 پرتابگری ترموباریک(گرما فشاری) ساخت شوروی است که بر روی شاسی تانک تی-72 نصب شده و برای شکست دادن نیروهی پیاده دشمن در استحکامات، در منطقه باز و در وسایل نقلیه و ترابری سبک زرهی طراحی شده و برای اولین بار در سال 1999 در «اومسک» به معرض دید عموم گذاشته شد.

شکست داعش با سلاح مخوف روسی 

اما در سال 2001 سیستم TOS-1A بهینه شد که در پی آن برد این سیستم تا 6 کیلومتر بهبود یافت و کامپیوتر بالستیک آن نیز به روز رسانی شد به نحوی که می تواند در حالت اتوماتیک در 7 ثانیه تمام 22 راکت خود را شلیک کند.

شکست داعش با سلاح مخوف روسی

در این سیستم نیز همانند مدل اصلی، دو انتخاب برای کلاهک راکت وجود دارد: کلاهک اشتعال شدید و کلاهک ترموباریک (Thermobaric)؛ کلاهک های «ترموباریک» که با نام کلاهک های «خلاء» هم شناخته می شوند با استفاده از اکسیژن موجود در هوا برای سوختن، یک ابرانفجاری قدرتمند ایجاد می کنند که برای پاکسازی استحکامات و سنگرها سلاحی ایده آل است.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار