آغاز سال تحصیلی جدید «دانشگاه دریایی امام خامنه‌ای» با حضور فرمانده کل سپاه

مراسم افتتاحیه نخستین دوره تحصیلی دانشجویان دانشگاه دریایی امام خامنه‌ای نیروی دریایی سپاه با حضور فرمانده کل سپاه در زیباکنار برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۰۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸ - 26October 2016
افتتاح «دانشگاه دریایی امام خامنه‌ای» نیروی دریایی سپاهبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار دریادار دوم حسینعلی زمانی‌پژوه، رئیس دانشگاه دریایی امام خامنه‌ای صبح امروز در جریان آغاز مراسم افتتاحیه نخستین دوره تحصیلی دانشجویان دانشگاه دریایی امام خامنه‌ای نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: از ابتدای تشکیل نیروی دریایی سپاه متوجه شدیم نبرد در دریا تفاوت اساسی با جنگ در زمین دارد.
 
رئیس دانشگاه دریایی امام خامنه‌ای، نیروی دریایی را تجهیزات‌محور عنوان کرد و افزود: پاسدار پر انرژی و پر انگیزه برای رساندن خود به دشمن نیازمند ساده‌ترین تجهیزات است.
 
وی با بیان اینکه تجهیزات نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ساحل پیشرفته و فناورانه است، تصریح کرد: از ابتدا با این موضوع مواجه شدیم باید دانشکده‌های مختلف دریایی را تاسیس کنیم و بر این مبنا دانشکده علوم و فنون شناورهای نیروی دریایی جزو نخستین دانشکده‌هایی است که در نیروی دریایی سپاه تشکیل شده است.
 
رئیس دانشگاه دریایی امام خامنه‌ای از تاسیس دانشکده علوم و فنون شناورهای‌ نیروی دریایی سپاه را در منطقه چالوس و نوشهر نیز خبر داد و بیان کرد: دانشکده مذکور فعالیت گسترده‌ای دارد و بیشتر مسوولان و افسران کنونی نیروی دریایی سپاه از آموزش‌دیدگان دانشکده علوم و فنون شناورهای نیروی دریایی هستند.
 
زمانی‌پژوه به ورود تجهیزات موشکی به نیروی دریایی سپاه از سال 65 اشاره کرد و گفت: موشک‌های کرم ابریشم را وارد سازمان سپاه کردیم و این امر نیازمند آموزش به نیروها بود.
 
وی با اشاره به فعالیت‌های مرکز آموزش موشکی و دانشکده علوم و فنونی موشکی نیروی دریایی سپاه، خاطرنشان کرد: از ابتدای تشکیل سپاه مرکز تفنگداری و تکاوری سید الشهدا(ع) در منطقه عمومی زیباکنار فعالیت داشته است.

رئیس دانشگاه دریایی امام خامنه‌ای به تجمیع دانشکده‌های نیروی دریایی سپاه از پنج سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: تشکیل دانشگاهی جدید برای گسترش فعالیت‌های متفاوت مانند هوا دریا، پهپاد دریایی و شناورهای پرنده نیاز بود و بهترین مکان منطقه زیباکنار تشخیص داده شده است.

زمانی‌پژوه با بیان اینکه طراحی و ساخت دانشگاه دریایی امام خامنه‌ای از سال 90 اجرایی شده است، اظهار داشت: فاز نخست دانشگاه مذکور تکمیل شده و جذب دانشجویان برای سال تحصیلی 96 ـ 95 را آغاز کردیم.

وی در پایان تاکید کرد: با تمام ظرفیت آماده‌ایم تقویم‌های آموزشی که نیروی دریایی سپاه نیاز دارد را در دانشگاه دریایی امام خامنه‌ای تدوین کنیم.

مراسم افتتاحیه نخستین دوره تحصیلی دانشجویان دانشگاه دریایی امام خامنه‌ای نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور سرلشکر «محمدعلی جعفری» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، استاندار گیلان و جمعی از مقام‌های کشوری و لشکری در این دانشگاه برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار