برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار حسن علیمردانی

یادواره سردار چزابه، شهید حسن علیمردانی و شهدای محله طلاب در سالن شهید هاشمی نژاد مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷ - 07February 2014

برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار حسن علیمردانی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، در مراسم سالگرد شهادت شهید حسن علیمردانی که با حضور خانواده شهدا و یادگاران دفاع مقدس برگزار شد، تعدادی از مادران شهدا به بیان خاطرات خود و فرزندان شهیدشان پرداختند.

حجتالاسلام و المسلمین نظافت، رزمنده دوران دفاع مقدس و مسئول حوزه علمیه حضرت مهدی(عج) طی سخنانی در این مراسم با اشاره به اینکه جلساتی که به نام شهداء برگزار میشود دو منفعت دارد، گفت: این جلسات یک منفعت آنی دارد و یک منفعت پایدار. خصوصیت منفعت آنی این است که تحت تاثیر قرار میگیریم و از خواب غفلت بیدار میشویم و به خود میآییم، ولی وقتی از جلسه خارج شدیم فراموش میکنیم.

وی در ادامه افزود: اگر بخواهیم این جلسات فواید پایداری داشته باشد باید فکر کنیم و تصمیم خودمان را بگیریم، چون همه چیز از یک تصمیم شروع میشود، تا نخواهیم نمیشود. انسانهای دیگری نیز زمان شهید علیمردانی بودند، ولی از فضا و موقعیت استفاده نکردند؛ شهید علیمردانی بر اثر جبر محیطی به این مقام نرسید، بلکه او با تفکر راه  خود را انتخاب کرد.

 حجتالاسلام والمسلمین نظافت در آخرین بخش صحبتهای خود با یادآوری اوضاع کنونی جامعه گفت: درست است امروز شرایط سخت شده و فضا تغییر کرده است، ولی هر کس بخواهد میتواند، و راهش این است که تک تک ما در منش و روش تربیتیمان سیره شهداء را عملی کنیم و هر کدام از ما در هر محیطی پرچمی را برداریم و اخلاق و روش زندگی شهداء را در زندگیمان پیاده کرده و این پرچم را برافراشته کرده و پیام شهداء را به جامعه منتقل کنیم. هر بدبختی که داریم از فراموشی یاد شهداست و اگر جامعه ما دچار مشکلات شده است بدلیل فاصله گرفتن از شهداء و فرهنگ شهادت است.

لازم به ذکر است، در این مراسم تعدادی از همرزمان شهید علیمردانی ضمن تشریح منطقه چزابه و اهمیت آن به بیان خصوصیات فردی شهید علیمردانی پرداخته و خاطرات خود را از آخرین لحظات حیات دنیایی شهید علیمردانی بازگو کردند.

در حاشیه این مراسم نیز نمایش «با من بمان» اثر محمد ملتجی، با موضوع شخصیت شهید علیمردانی به نمایش گذاشته شد. همچنین تمثال شهید علیمردانی در حین اجرای برنامه توسط احمد منصوب، معاون هنری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی نقاشی شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار