سردار ساجدی‌نیا خبر داد؛

انهدام 40 باند گسترده قاچاق مواد مخدر توسط پلیس پایتخت از ابتدای سال جاری

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از انهدام 40 باند گسترده قاچاق مواد مخدر، دستگیری 448 قاچاقچی سابقه دار و کشف بيش از 13 و نیم تن مواد مخدر دستاورد عمليات‌های از ابتدای سال جاری توسط پليس پايتخت خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱ - 01November 2016

انهدام 40 باند گسترده قاچاق مواد مخدر توسط پلیس پایتخت از ابتدای سال جاریبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار سرتیپ «حسين ساجدی‌نيا» فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به عمليات‌های مستمر پليس مبارزه با مواد مخدر پايتخت و برخورد با قاچاقچيان و توزيع کنندگان مواد مخدر در محدوده شهر تهران، همچون سال‌های گذشته، گفت: طي عمليات‌های انجام شده از سوی ماموران پليس پايتخت از ابتدای سال تاکنون 40 باند قاچاق مواد مخدر منهدم و اعضای آن دستگير شده‌اند.

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در اين خصوص 448 قاچاقچی و قریب به 3 هزار خرده فروش و توزيع کننده مواد مخدر به زندان معرفی شده‌اند و 13 تن و 500کیلو انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

ساجدی نیا همچنين به روند رو به رشد جمع آوری معتادين متجاهر زن و مرد طي 8 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در شهر تهران اشاره کرد و گفت: پس از بررسی‌های پليس مبارزه با مواد مخدر تهران؛ با اجرای 193 مرحله طرح دستگيری خرده فروشان و جمع آوری معتادین متجاهر؛ تعداد 8 هزار و 600 نفر دستگیر و 11 هزار و 385 معتاد متجاهر زن و مرد جمع آوری و به کمپ‌های بازپروری طرف قرارداد با شهرداری تهران منتقل شده‌اند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصريح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده از سوی شهرداری تهران مقرر شده است که اين افراد جمع آوری شده پس از طی دوره درمان و بازپروری به جامعه برگردانده شوند.

وی با اشاره به رشد 28 درصدی روند دستگيری خرده فروشان و توزيع کنندگان مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزود: ميزان کشفيات پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ نسبت به مدت مشابه سال قبل نيز 21 درصد افزايش داشته است که اين مساله خود نشان از تلاش شبانه روزی پليس پايتخت در راستای پاسخگويي به یکی از مهمترین دغدغه‌های شهروندان تهرانی است.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به اين موضوع که پليس مبارزه با مواد مخدر پایتخت از ابتدای سال جاری تاکنون با همکاری پليس مبارزه با مواد مخدر استان‌های همجوار؛ 80 سوداگر مرگی که از اعضاء و سرشاخه‌های اصلی قاچاق مواد مخدر در کشور بودند را دستگیر کرده است، اظهار داشت: در اين عمليات‌های مشترک نیز 2 هزار و 933 کيلوگرم انواع مواد مخدر و روانگردان کشف شده است.

رئیس پلیس پایتخت در پایان با اشاره به اینکه کارکنان خدوم پلیس تهران بزرگ به صورت شبانه روزی تمام تلاش خود را در جهت برقراری نظم و امنیت شهروندان و جامعه بکار بسته‌اند، در خصوص همکاری شهروندان با مجموعه پلیس خاطرنشان کرد: تلفن 110 در طول شبانه روز همراه مردم بوده و پل ارتباطی شهروندان با نيروی انتظامي است، از خانواده‌های محترم تهرانی درخواست می‌شود هرگونه موارد مشکوک و ضروری را به اين مركز اعلام كنند تا پليس در كمترين زمان ممكن ضمن حضور به موقع در محل حادثه بتواند اقدام قانوني متناسب با آن موضوع را انجام دهد.

انتهای پیام/211
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار