پدر شهید احمدی روشن:

پلمپ تاسیسات هسته‌ای نهایت بی ادبی استکبار نسبت به مردم ایران است

پدر شهید احمدی روشن با اشاره به پلمپ تاسیسات هسته‌ای ایران گفت: استکبار جهانی با خنجری که به ما زد و تاسیسات هسته‌ای ما را پلمپ کرد، نهایت بی‌ادبی را به مردم ایران روا داشت.
کد خبر: ۱۱۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۸ - 10February 2014

پلمپ تاسیسات هسته‌ای نهایت بی ادبی استکبار نسبت به مردم ایران است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از خبرگزاری دانشجو، "رحیم احمدی روشن" پدر شهید احمدی روشن روز گذشته در مراسم «هسته های انقلاب» دانشگاه یاسوج، حضور خود در دانشگاه ها و مجامع کشوری را بر اساس رسالت زینبی دانست که بر دوشش است و باید به شرح وقایع بپردازد.


وی احترام به پدر و مادر و استاد را از خصوصیات بارز اخلاقی شهید احمدی روشن عنوان کرد و گفت: دوستان مصطفی تعریف کردند که وقتی مصطفی پشت میز کارش مشغول کار بود که تلفن همراهش به صدا در آمد، به گوشی نگاه کرد و تمام قد بلند شد و تا کمر خم شد و دست به سینه گذاشت و گفت سلام سردار؛ که بچه ها متوجه شدند یا پدر و یا مادر اوست و به او خرده گرفتند که آنها اینجا حضور ندارند و مصطفی در جواب گفت: خدای آنها که حضور دارد.


پدر شهید احمدی روشن، مصطفی را سرباز خوبی برای مردم ایران دانست و ادامه داد: وقتی که برای بار نخست غنی سازی اورانیم در ایران تعطیل شد و استکبار جهانی خنجرش را از پشت به ما زد، سایت ها را مهر و موم کرد و تلویزیون مدار بسته تعبیه کرد، در واقع نهایت بی ادبی را نسبت به مردم ایران روا داشتند.


احمدی روشن افزود: در این شرایط مصطفی مثل گلی که به او آب و غذا نرسیده باشد پژمرده شده بود و می گفت جرات نزدیک شدن به درب تاسیسات نطنز را هم نداریم.


وی ادامه داد: پس از دستور و تاکید رهبر معظم انقلاب در مورد فک پلمپ و آغاز به کار مجدد تاسیسات هسته ای، مصطفی به همراه یک گروه چهار – پنج نفره ،12 شبانه روز مدام پشت دستگاه های سانتریفیوژ کار می کردند تا اینکه نتایجش را شاهد بودیم و غنی سازی 3.5 درصد، 5 درصد و بعد ها 20 درصد را با کمک شهدای هسته ای و فرزندان این مرز و بوم شاهد بودیم.


پدر شهید هسته ای کشور با اشاره به آینده نگری و تیزبینی شهدا گفت: وقتی از مصطفی پرسیدند که غنی سازی 20 درصد را برای چه می خواهید، گفت: با غنی سازی 20 درصد و قدرت هسته ای، در مقابل استکبار با دست پر صحبت می کنیم و اگر آنها احساس کنند که ما تنها ماندیم و از غنی سازی حتی یک درصد هم عاجزیم، هرگز به حرف ما گوش نمی دهند.


احمدی روشن افزود: اخیرا همین اتفاق افتاد و استکبار مجبور شد که سر تسلیم فرو بیاورد و با گروه مذاکره کننده ما وارد گفتگو شوند.


وی صنعت هسته ای را یک امانت از طرف شهدا به ملت و مسئولان دانست و گفت: همه ما وظیفه شرعی و عرفی و قانونی داریم که از این صنعت حمایت و از آن محافظت کنیم.


پدر شهید هسته ای تصریح کرد: در آن سال ها که برای اولین بار سایت ها را مهر و موم کردند، چیزی برای از دست دادن نداشتیم؛ اما حالا اگر عقب نشینی کنیم خیلی چیزها برای از دست دادن داریم.


احمدی روشن با اشاره به تهدیدهای غرب گفت: آنها چه دارند که ما را بترسانند؟ اما همه مردم با همه افکار و عقاید در جهت پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ایران هستند و ایرانی سرافراز و سر بلند می خواهند و از هیچ چیز هراسی ندارند.


وی به صدور پیام شهدا در همه جهان اشاره کرد و ادامه داد: در جنبش وال استریت آمریکا، عکس شهید احمدی روشن در 17 شهر بر دستان مردم این کشور قرار داشت و از آن در تجمعاتشان استفاده می کردند.


پدر شهید هسته ای آزادی مردم فلسطین از زیر یوغ رژیم اشغالگر صهیونیستی را از آرزوها و اهداف مصطفی می دانست و گفت: وقتی مصطفی دانشجو بود، از یک سری مواد دم دستی سوخت موشک درست کرد و در حیاط دانشگاه امتحان کرد و می گفت می خواهم به مردم فلسطین کمک کنم تا از مواد دم دستی موشک درست کنند و بر سر رژیم غاصب صهیونیستی بکوبند.


احمدی روشن به ظهور مصطفی های زیادی در بین جوانان و دانشجویان ایرانی اشاره کرد و گفت: ما احساس نمی کنیم مصطفی را از دست داده باشیم چون مصطفی های زیادی را بدست آوردیم.


در پایان این مراسم از طرف بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج از پدر شهید احمدی روشن تجلیل شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار