ایران و امارات خواستار پایان تنش ها در مصر شدند

وزرای امور خارجه ایران و امارات بر ضرورت اتخاذ اقداماتی برای پایان دادن به تنش ها بین گروه های مختلف در مصر تاکید کردند.
کد خبر: ۱۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۲ - 15July 2013

ایران و امارات خواستار پایان تنش ها در مصر شدند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "ترند"، در گفتگوی تلفنی علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان به همتای اماراتی خود دو طرف ضمن بحث و گفتگو درباره تحولات منطقه به ویژه مصر بر ضرورت اتخاذ اقداماتی با هدف پایان دادن به تنش ها بین گروه های مختلف در مصر تاکید کردند.

صالحی در این دیدار در بیان نظرات خود در رابطه با تحولات مصر بر ضرورت توجه به دموکراسی، جلوگیری از منازعات میان گروه های مختلف مصری و ممانعت از گسترش خشونت در جامعه مصر تاکید کرد. او همچنین تداوم گفتگوها و تلاش برای برگزاری نشست مشترک میان گروه های مصری را راه حل مهمی برای تحولات و ناآرامی ها در مصر دانست.
 
شایان ذکر است، وزیر امور خارجه کشورمان پیش از این نیز گفتگوهایی با وزیر امور خارجه ترکیه و مصر برای کمک به بازگرداندن آرامش به این کشور داشته است و در سفر روز جمعه خود به ترکیه نیز تحولات مصر یکی از موضوعات محوری مذاکرات دوجانبه را تشکیل داده است.
 
گفتنی است که پس از وقوع کودتای نرم توسط ارتش مصر و برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری این کشور، صحنه داخلی مصر همواره شاهد برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز طرفداران مرسی در مخالفت با برکناری غیر قانونی وی و همچنین تظاهرات گروه های مخالف مرسی بوده است که ناآرامی و بی ثباتی سیاسی در این کشور عربی را در پی داشته است.
 
نظر شما
پربیننده ها