مقدم,محمود

کد خبر: ۱۲۱۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۶:۴۸ - 03March 2009

سال 1338در شهرستان يزد و در خانواده اي متدين و زحمتکش قدم به عرصه وجود گذاشت و با حضور خود همه را مسرور ساخت. از کودکي آثار هوشياري و ذکاوت در چهره اش نمايان بود .
پدرش مي گويد:شبي خواب ديدم سيدي گل محمدي به من داد وبعد از آن بود که محمود به دنيا آمد.
روز به روز بزرگ و بزرگتر شد و براي تحصيل به دبستان رفت . سپس دوره راهنمايي و دوران دبيرستان را در مدرسه رسوليان گذراند .اوتمامي مراحل تحصيل خود را با بهترين نحو و کسب نمرات عالي طي نمود. در دوران دبيرستان عضو انجمن اسلامي مدرسه بود، درمدرسه اي که توسط شهيد بزرگوار سيد رضا پاکنژاد اداره مي شد.
در دوران تحصيل در فعاليت هاي اجتماعي، فرهنگي و سياسي حضوري شاخص داشت و در دوران خفقان وظلم پهلوي اودر مبارزات انقلاب پيشرو وسرآمد بود و جزء مبارزين طراز اول انقلاب در استان يزد به شمار مي رفت.
پس از اخذ ديپلم در کنکور سراسري شرکت کرده و در دانشگاه صنعتي شهيد باهنر کرمان , در رشته اتومکانيک شروع به تحصيل نمود.ا و علاوه بر تحصيل، در حزب جمهوري اسلامي و جهاد سازندگي(سابق) به فعاليت هاي انقلابي و فرهنگي و خدمات رساني مشغول بود. با آغاز خرابکاري و توطئه هاي ضد انقلاب در غرب کشور ,به کردستان رفت وبا برداشتن اسلحه به مقابله با دشمنان مردم برخواست.
مدتي بعد به جبهه هاي جنوب رفت تا در عمليات رمضان حضور يابد.ا و در اين عمليات مجروح شد و پس از بهبودي به تحصيل خود ادامه داد. پس از مدتي به اصفهان رفت و مسئول تاسيسات يکي از کارخانجات اصفهان شد.
در سال 1365 دوباره به منطقه عملياتي جنوب رفت و در قرارگاه مهندسي رزمي صراط المستقيم در کنار دوست و همرزمش شهيد حاج مهدي به فعاليت پرداخت.بعد از آن و پس از پايان ماموريت به منطقه عملياتي غرب کشور رفت و فرماندهي تيپ مهندسي رزمي امام هادي (ع) را برعهده گرفت و در نهايت پس از ساليان متمادي تلاش و مبارزه و حماسه آفريني هاي متعدد در تاريخ 28/7/1366 در منطقه عملياتي ماووت در خاک عراق شربت شهادت نوشيد و به لقاء الله پيوست.
در يکي از نامه هايش آورده :
خواندن قرآن را به بچه ها ياد بدهيد، که هرکدام قرآن را به نحو احسن بخوانند و آنها را با نماز شب آشنا کنيد و فضيلت هاي آن را برايشان برشماريد. بدانيد که علت به جبهه رفتن من زنده شدن احکام اسلامي است.
منبع:پرونده شهيد دربنياد شهيد وامورايثار گران يزد ومصاحبه با خانواده ودوستان شهيد

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار