محسن گلشن‌زاده خبر داد

۱۷۰۰ دانشجوی استان مرکزی در قالب کاروان‌های "راهیان نور" به جنوب کشور اعزام می‌شوند

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی از اعزام کاروان‌های دانشجویی راهیان نور با عنوان "از دانشگاه تا دانشگاه" در سطح این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹ - 05March 2014

۱۷۰۰ دانشجوی استان مرکزی در قالب کاروان‌های

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از اراک، سرهنگ "محسن گلشنزاده"معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله مرکزی با اشاره به اعزام کاروان راهیان نور دانشجویی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نخستین کاروان راهیان نور دانشجویی با اعزام ۴۰۰ دانشجو از دانشگاههای اراک و خمین امروز از مقابل بیت تاریخی امام خمینی (ره) درشهر خمین به مناطق عملیاتی جنوب کشور آغاز شد.

وی افزود: ۱۷۰۰ دانشجوی دختر و پسر تا پایان فروردین ماه ۹۳به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در جنوب کشور اعزام میشوند.
معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله مرکزی تصریح کرد: ۱۱۵۰ نفر از این تعداد دختر و بقیه دانشجویان پسرهستند که از ۶۰ واحد دانشگاهی دولتی، صنعتی، پزشکی، آزاد، پیام نور و علمی کاربردی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام میشوند.

سرهنگ گلشنزاده با اشاره به ضرورت آشنایی نسل سوم انقلاب گفت: توجه به نسل جدید انقلاب به ویژه جوانان ضرورت دارد تا با ایثارگریهای ملت شریف ایران و رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی و نحوه عملیاتها و حمایتهای استکبار جهانی و نقش رهبری امام (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری و ایثار و فداکاری ملت غیور ایران اسلامی آشنا شوند و این دیدار نخستین مرحله توسط مقام معظم رهبری از منطقه عملیاتی شلمچه آغاز شد.

وی افزود: هدف از اعزام دانشجویان در قالب کاروانهای راهیان نور را آشنایی آنان و نسل جوان با مناطق عملیاتی، آرمانهای مقدس شهداء و آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت است.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله مرکزی تصریح کرد: استفاده بهتر دانشجویان و بهرهمندی از فرصت بیشتر در بازدید و حضور در یادمانها و مناطق جنگی این اردو به مدت ۵ روز برگزار میشود.

سرهنگ گلشنزاده با اشاره به مکانهای بازدید کاروان دانشجویی گفت: دانشجویان در طول این سفر از مناطق عملیاتی اندیمشک، دوکوهه، یادمان شهدای فکه، چزابه، شهدای هویزه، هور، طلائیه، شهدای رمضان، یادمان شهدای والفجر ۸، اروندکنار، شلمچه، فتح المبین و معراج شهدای پادگان شهید محمودوند اهواز بازدید میکنند.

وی افزود: در این اردوها از راویان، روحانیون و اساتید توانمند و جمعی از رزمندگان و فرماندهان ۸سال دفاع مقدس به منظور روایتگری استفاده میشود.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله مرکزی تصریح کرد: توزیع بستههای فرهنگی شامل صحیفه سجادیه، چفیه، دفترچه خاطرات شهداء، ادعیه خوانی، برگزاری مسابقه فرهنگی دل نوشته و برگزیده خاطرات اردو، برگزاری مسابقه عکاسی و فیلمبرداری با دوربین یا گوشی تلفن همراه از دیگر برنامههای فرهنگی اردوهای کاروان راهیان نور است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار