اشرف سیف الدینی:

"نامه‌های پسرم" روایت‌گر بی قراری‌های شهید مقصودی در جبهه است

نویسنده کتاب "نامه‌های پسرم" گفت: دست‌نوشته ها و نامه‌های شهید " فرامرز مقصودی" به مادر و خانواده در کتابی تحت عنوان " نامه‌های پسرم" منتشر شده است.
کد خبر: ۱۳۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۶ - 09March 2014

اشرف سیف الدینی، نویسنده کتاب "نامههای پسرم" در گفت و  گو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: دستنوشته ها و نامههای شهید " فرامرز مقصودی" به مادر و خانواده در کتابی تحت عنوان " نامههای پسرم" منتشر شده است.

سیف الدینی افزود: شهید مقصودی متولد سال 1343 در آبادان است که همزمان با شروع جنگ و محاصره شهر آبادان همراه با خانواده  مجبور به ترک شهر و به شهرکرد می روند.

وی تصریح کرد: علاقه زیاد مادر به وی مانع از رفتن شهید به مناطق عملیاتی می شد، اما سرانجام در جبهههای نبرد آماده می شود. نکته جالب علاقه مادر به شهید است که باعث می شود همراه او به شهر آبادان برگردد.

نویسنده کتاب "نامههای پسرم" خاطرنشان کرد: شهید مقصودی نیز به خاطر وابستگی زیادی که به مادر و خانواده داشت، شروع به نوشتن نامه می کند.

سیف الدینی با اشاره به متن کتاب یادآور شد: متن کتاب بسیار ساده است. همزمان با گذشت روزها می توان رشد را در وجود شهید متوجه شد. چرا که در روزهای اول نامهنگاری با خانواده به مسائل مادی و مشکلات موجود بسیار توجه نشان می داده است، اما با گذشت زمان بعد معنوی و سفارشات وی به قرآن خواندن، اطاعت از رهبری و ... رنگ بیشتری می گیرد.

در قمستی از این کتاب و در وصیت نامه شهید می خوانیم:

"حضرت علی  می فرمایند: در هیچ جایی نعمتی بیرون از حد ندیدم مگر اینکه در کنارش حقی ضایع شده بود.

این را بدانید من آرزوهایی داشتم که به بعضی رسیدم و به چندی نرسیدم. آرزو داشتم در راه الله خدمت کنم که به آن رسیدم و زمانی که جان به جان آفرین تسلیم میدارم در میدان رزم باشم که به  آن رسیدم. آرزو داشتم از سربازان واقعی امام زمان باشم، ولی نمی دانم  آیا امام زمان مرا قبول کرده یا نه.

آرزو داشتم رهبر عزیزم، نور دیدگان و قوت قلبم را حتی برای یک بار ببینم که ندیدم و آرزویش را به گور بردم. آرزو داشتم روزی جبران کنم زحمات پدر و مادرم را که سعادت نداشتم... اما پیامم به امت این است که هیچ وقت از یاد خدا غافل نشوید. امام را یاری کنید و دنباله رو راه شهیدان باشید".

کتاب "نامههای پسرم" تالیف اشرف سیف الدینی شامل نامهها و دست نوشتههای شهید فرامرز مقصودی (شهادت1363) در 150 صفحه و در 5 فصل به زودی از سوی انتشارات دارخوین روانه بازار کتاب می شود.

نظر شما
پربیننده ها