موافقت احتمالی مسکو با درخواست کریمه برای پیوستن به روسیه

یک رسانه روسی با اشاره به دیدارهیات پارلمانی منطقه کریمه با مقامهای پارلمانی روسیه در مسکو اعلام کرد: مسکو تقاضای ساکنان منطقه کریمه برای پیوستن این منطقه به روسیه را خواهد پذیرفت.
کد خبر: ۱۳۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۶ - 08March 2014

موافقت احتمالی مسکو با درخواست کریمه برای پیوستن به روسیه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از ایرنا، شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز شنبه در گزارش خود به سفر روز گذشته هیات پارلمانی کریمه به سرپرستی ولادیمیر کنستانتینوف رییس مجلس محلی این منطقه به مسکو اشاره و اعلام کرد: این هیات با سران شورای فدراسیون(مجلس علیای پارلمان روسیه) و دوما دیدار کرد.

درگزارش آمده است: روسای دو مجلس روسیه به هیات کریمه اطمینان دادند که در صورت پاسخ مثبت ساکنان این منطقه به جدایی از اوکراین درهمه پرسی روز 16ماه مارس، روسیه تقاضای الحاق این منطقه را قبول خواهد کرد.
 
سران پارلمان روسیه همچنین وعده دادند که در آینده نزدیک قوانین لازم برای ورود منطقه کریمه به شورای فدراسیون تصویب خواهد شد و نخستین شور برای تصویب این قانون روز 12 ماه مارس برگزار خواهد شد.
در گزارش این شبکه تلویزیونی روسیه آمده است: سران پارلمان روسیه از هیات پارلمانی کریمه مانند قهرمانان استقبال کردند و اقدام آن برای جدایی از اوکراین را ستودنی خواندند.
 
رسانه روسی با یادآوری سفر هیات پارلمانی روسیه به منطقه کریمه در هفته گذشته اعلام کرد: نمایندگان پارلمان روسیه به خوبی از وضعیت ساکنان کریمه و روس های این منطقه که اکثریت جمعیت دو میلیون و یکصد هزار نفری آن را تشکیل می دهند مطلع هستند.
 
در این گزارش به اعلام حمایت خانم والنتینا ماتوینکو رییس شورای فدراسیون روسیه و سرگئی ناریشکین رییس دوما از اقدام مردم کریمه برای جدایی از اوکراین اشاره و گفته شد: دیدار هیات کریمه از مسکو صرفا یک دور رایزنی قبل از رویداد بزرگ نبود، بلکه نشانه آن است که روسیه تمام شیوه های قانونی برای حمایت و کمک به مردم کریمه را به کار خواهد بست.
 
مجلس منطقه کریمه از شورای فدراسیون روسیه درخواست پذیرفتن این منطقه در قالب فدراسیون روسیه را کرده است.
 
قرار است پس از همه پرسی استقلال کریمه از اوکراین که قرار است روز 16 ماه مارس برگزار شود، شورای فدراسیون به این درخواست پاسخ دهد.
 
مقام های روس اعلام کرده اند در صورت نتیجه مثبت همه پرسی کریمه، پارلمان روسیه قوانین این کشور را که اجازه پذیرفتن منطقه جدید را به حکومت روسیه نمی دهد، تغییر می دهند.
 
آمریکا و کشورهای غربی با جدا شدن کریمه از اوکراین به شدت مخالفت کرده و روسیه را تهدید به اعمال مجازات های شدید همچون تحریم یکجانبه در صورت الحاق کریمه به خاک خود کرده اند.
نظر شما
پربیننده ها