رحیم پور ازغدی :

برد، برد در مکتب انقلاب اسلامی معنا ندارد

انقلاب اسلامی ایران و رژیم صهیونیستی نمی توانند به صورت برد، برد با هم کنار بیاییند بنابر این برد، برد در اصل مکتب انقلاب اسلامی ایران معنا ندارد.
کد خبر: ۱۳۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۸ - 09March 2014

برد، برد در مکتب انقلاب اسلامی معنا ندارد

"حسن رحیم پور ازغدی" عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی روز گذشته در همایش سراسری روحانیون سپاه با اشاره به اینکه اواخر دولت قبل سیاستهای فرهنگی به مانند دهه ۷۰ شد، افزود: همه رئیس جمهور های ما ـ از  سه دوره قبل تاکنون ـ حُسن نیت داشتند و دارند و هیچ کدام هم نمی خواستند و نمی خواهند به انقلاب و جامعه صدمه ای وارد شود اما چون در تشخیص الویت و روح مقاومت کم می آورند، باعث وارد شدن صدماتی به جامعه و انقلاب می شود.

وی تصریح کرد: بعضی از روحانیون چون سواد دقیق اسلامی ندارند، سوالاتی مطرح می کنند که با روح اسلام واقعی در تضاد قرار دارد چون اسلام را دقیق مطالعه نکردند و به صورت مبهم و کلی از اسلام اطلاعاتی دارند.

رحیم پور ازغدی با اظهار اینکه برخی سخنان نشان از پوسیدگی و فرسودگی افکار و اندیشه ها دارد، خاطر نشان کرد: روحانیت باید به پرسش های جدید پاسخ دهد، پرسش های جدید باید تولید کند که این در بستر پرسش های قبلی قابل تحقق نیست و علاوه بر این باید بتواند برخی پرسش ها را از دستور کار خارج کند.

وی یادآور شد: برخی از کسانی که در دهه ۶۰ پیرو امام بودند اکنون شعارها و صحبت هایشان نسبت به آن دوران تفاوت پیدا کرده و عنوان می کنند اسراییل را دشمن می دانیم ولی ما چرا باید از فلسطین حمایت کنیم؟

رحیم پور ازغدی ادامه داد: در خصوص دانش هسته ای و استفاده از فناوری صلح امیز هسته ای نیز برخی ها بیان می کنند ما انرژی هسته ای می خواهیم اما چه فرقی می کند که نیازمان را از خارج تأمین کنیم یا با اتکا به دانش بومی نیازمان را بر طرف سازیم؛ این گونه سخنان همانند سیاستی است که انگلیس در زمان ملی شدن نفت کشورمان دنبال می کرد بدین شکل که انگلیس هم آن زمان می گفت نفت شما را ما تأمین می کنیم و احتیاجی به استخراج ندارید.

وی با اظهار این مطلب که گفتمان انقلاب اسلامی چند بعدی است، تصریح کرد: وقتی از گفتمان سازی سخن می گوییم منظور نسبی گرایی پارادایمی نیست به همین خاطر باید تکلیف خود را در استراتژی ها و الویت بندی مفاهیم و مصادیق و نحوه و ترکیب ارزش ها به درستی عمل کنیم.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: گفتمان مستقل از واقعیت های موجود و بی تفاوت نسبت به لایه های مختلف جامعه کارساز نیست به همین جهت گفتمان انقلاب اسلامی باید در بستر جامعه صورت گیرد.   

رحیم پور ازغدی مطالبات مردم را درست شناختن و درست عنوان کردن، تفسیر درست و عمل کردن را از جمله وظایف روحانیون دانست و گفت: یکی از خطرناک ترین موقعیت ها در انقلاب ها، اتصال نسلی به نسل دیگر است به همین خاطر همان گونه که به سئوالات دیگران  پاسخ می دهید باید به سئوالات نسل جدید هم با دقت پاسخ دهید پس باید نسبت به جوانان نسل حاضر توجه ویژه ای داشته باشید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار