حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم:

روحانیون مرزبانان اصلی فرهنگ دینی در ارتش هستند

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: وظیفه ذاتی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نزدیک کردن دل‌ها بسوی خداست و روحانیون مرزبانان اصلی فرهنگ دینی در این حوزه هستند.
کد خبر: ۱۳۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۵ - 10March 2014

روحانیون مرزبانان اصلی فرهنگ دینی در ارتش هستند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در اختتامیه دهمین گردهمایی روحانیون آجا در مرکز همایشهای کوثر این سازمان برگزار شد،  ضمن اشاره به دغدغههای اخیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص مسائل فرهنگی اظهار کرد: روحانیون به عنوان مرزبانان اصلی مسائل فرهنگی باید نگاهی جدید به مسائل فرهنگی داشته باشند و با استفاده از ابزار و روشهای نو، آحاد کارکنان نیروهای مسلح به ویژه جوانان و سربازان را از تهاجم فرهنگی مصون نگاه دارند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با اشاره به تلاشها و اقدامات انجام شده از سوی سازمان متبوعش در خصوص مسائل فرهنگی تصریح کرد: امروز در ارتش، ما نگاهی جدی در حوزههای مختلف فرهنگی از جمله مباحث قرآنی و موضوعات متنوع  مربوط به خانواده کارکنان را دنبال می کنیم و در این خصوص با برنامه ریزی "طرح تدبر" در حوزه مفاهیم قرآنی و راه اندازی "مرکز مشاوره خانواده" برای کارکنان گامهای خوبی برداشتیم.

وی در ادامه با اشاره به فعالیتهای گسترده دشمن در حوزه جنگ نرم خاطرنشان کرد: کارکنان ارتش باید آگاهترین افراد به مسائل سیاسی و فرهنگی جامعه باشند تا بتوانند در مواقع نیاز و شرایط بحرانی تصمیم درست بگیرند که البته این امر از وظایف اصلی سازمان عقیدتی سیاسی آجا در حوزه جنگ نرم و تهاجم فرهنگی است.

آل هاشم با بیان اینکه سازمان عقیدتی سیاسی یک سازمان روحانیمحور است، افزود: هدف اصلی این سازمان گسترش فعالیت فرهنگی و نزدیک کردن دلهای کارکنان به سوی خداست.

نماینده ولی فقیه در ارتش سپس به تشریح نقش روحانیت و رسالت ذاتی آنان در حوزه جنگ نرم پرداخت و مواردی در این خصوص عنوان کرد.

وی همچنین ضمن تشریح اقدامات انجام شده در خصوص برگزاری دهمین گردهمایی روحانیون سازمان عقیدتی سیاسی ارتش یادآور شد: مقدمات برگزاری این گردهمایی پیشتر با برگزاری همایشهای مرتبط در سطح ادارات تابعه صورت گرفته بود که روز گذشته روحانیون حاضر در این گردهمایی، محضر مبارک رهبر فرزانه انقلاب شرفیاب شدند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار