علیرضا زاکانی:

خودی‌ها کسانی هستند که جبهه‌ی انقلاب اسلامی را تقویت می‌کنند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: خودی‌ها کسانی هستند که جبهه انقلاب اسلامی را تقویت می‌کنند هر چند دارای سلایق گوناگون باشند.
کد خبر: ۱۳۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۶ - 11March 2014

خودی‌ها کسانی هستند که جبهه‌ی انقلاب اسلامی را تقویت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "علیرضا زاکانی" نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشستی با فعالین سیاسی دزفول به تشریح مدلی از رهنمودها و منظومه بیانات مقام معظم رهبری برای تحلیل شرایط کنونی کشور پرداخت و گفت: تنها راهی که بتوانیم مسیری را طی کنیم که دارای حداکثر تأثیر و موفقیت باشد شناخت صحیح منظومه بیانات مقام معظم رهبری است.

وی به لایه بندی 5 گانه این مدل پرداخته و افزود: در لایه اول، نگاه جهانی است. در قبل از انقلاب اسلامی، دو گروه در جهان وجود داشت، گروه سلطه گر و گروهی سلطه پذیر که بعد از انقلاب گروه سلطه ستیز به آنها اضافه شد و در حال حاضر جهان به دو قطب مستضعفین با محوریت ایران و مستکبرین با محوریت آمریکا تبدیل شده است.

زاکانی لایه دوم این مدل را نگاه به جهان اسلام بیان کرده و تصریح کرد: قبل از انقلاب با اسلام آمریکایی در سطح جهان اسلام مواجه بودیم که به دو نسخه اسلام سکولار و اسلام متحجر برای کشورهای اسلامی برنامهریزی میکردند که اسلام سکولار را در ترکیه و مالزی پیاده و اسلام متحجر را در عربستان که عربستان نیز محور سازش را تقویت میکرد.

وی افزود: اما بعد از انقلاب، محور اسلام ناب محمدی(ص) در جهان اسلام شکل گرفت که تقویت کننده محور مقاومت بود و دارای آرمانهای فرا مرزی خاصه در فلسطین است.

علیرضا زاکانی موقعیت ایران را ممتاز خوانده و گفت: پس از 35 سال از انقلاب، جمهوری اسلامی ایران از هر زمانی در منطقه قویتر شده، از طرفی آمریکا با ارتباط با کشورهای که داراری اسلام سکولار و اسلام متحجر در منطقه هستند در ضعیف ترین وضعیت خود قرار دارند.

نماینده مجلس شورای اسلامی به بیان مصادیقی در این زمینه پرداخته و گفت: حضور اردوغان در ایران شکست بزرگ آمریکا بود و از طرفی آمریکا و همه متحدینش در جهان و منطقه خواستند ضعیف ترین حلقه مقاومت را بشکنند ولی نتوانستهاند.

زاکانی به تشریح لایه سوم مدل مفهومی از رهنمودهای رهبر انقلاب پرداخته و گفت: سومین لایه، نظام اسلامی است که به دو گروه بی تفاوتها (جدای از عِده و عُده آنها) و گروهی که نسبتی با نظام دارند، تقسیم میشود و گروه دوم خود دو دسته میشوند، "خودیها" و "غیرخودیها".

عضو سه دوره مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خودیها کسانی هستند که جبهه انقلاب را تقویت میکنند هر چند دارای سلایق گوناگون باشند ولی غیرخودیها، مرتبط با سلطه گران هستند و به تعبیر مقام معظم رهبری؛ غیرخودیها، بلندگوی دشمناند.

وی نسبت خودیها با ولایت فقیه را چهارمین لایه دانست و اظهار کرد: نسبت افراد خودی با ولایت فقیه در سه گروه قابل تقسیم است؛ گروه خودی همراه و ملازم ، گروه خودی متأخر و گروه خودی متقدم و طبق آنچه که در روایت آمده است متأخرین گمراه و سرنوشت متقدمین نابودی است.

این عضو مجلس شورای اسلامی دوره نهم ، لایه پنجم را کسانی دانست که همراهی با ولایت را افتخار میدانند و افزود: رهبر انقلاب در سفر به کرمانشاه فرمودند: "ما آرمانگرایی را با واقع بینی و عدالت خواهی را با عقلانیت همراه می دانیم." پس کسانی که خود را با مطلوبهای مقام معظم رهبری تنظیم میکنند را می توان به سه دسته آرمانگرای واقع بین، آرمان گرا و واقع بین تقسیم بندی کرد.

وی در ادامه به توضیح تفاوتهای این سه دسته پرداخت و گفت: آرمانگراهای واقع بین در صورت نیاز به مصلحت، بر اساس منافع ملی و مصالح کشور مصلحت اندیشی میکنند ولی آرمانگراها مصلحت را قبول ندارند و واقع بینها همیشه مصلحت سنج بوده و براساس منافع گروه خود مصلحت سنجی میکنند. آرمانگراهای واقع بین معتقد به جذب حداکثری و دفع حداقلی هستند ولی آرمانگرایان جذب حداکثری را قبول ندارند و واقع بینان دفع حداقلی را قبول ندارند به همین خاطر واقع بینها با همه همراه می شوند.

زاکانی افزود: آرمانگراهای واقع بین، وحدت را بر محور اصول می دانند در حالیکه آرمانگراها وحدت را بر اساس اصول خود و واقع بینان وحدت را بر اساس گروه خود میدانند. همچنین مقام معظم رهبری، خالص سازی به روش تکثیر را مطرح نمودند در حالیکه آرمانگراها به خالص سازی به روش حذف را قبول دارند و واقع بینها، خالص سازی را قبول ندارند.

این رزمنده و جانباز دفاع مقدس افزود: آرمانگراهای واقع بین، تکلیف و تلاش برای رسیدن به نتیجه را با حداکثر توان دنبال میکنند در حالی که آرمانگراها، تکلیف را قبول دارند ولی کاری به نتیجه ندارند و واقع بینها نتیجه گرا هستند و کاری به تکلیف ندارند.

وی شناخت این مدل را برای تحلیل مسائل گذشته و حال کشور تأثیرگذار دانسته و تصریح کرد: باید قبل از اینکه به دیگران جهتدهی کنیم، اول موقعیت خودمان را خوب و صحیح بشناسیم تا دچار مشکل و سوظن به دیگران نشویم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار