اجمالی/ سرلشکر دکتر فیروزآبادی در اختتامیه جشنواره سرزمین نور:

خاک مناطق عملیاتی با خون مجاهدان نورانی شده است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: خاک مناطق عملیاتی با خون مجاهدان نورانی شده است و این سرزمین‌ها پیام صبر، مقاومت، ایثار ،فداکاری و سینه سپر کردن برای اسلام عزیز را به انسان هدیه می‌کند.
کد خبر: ۱۳۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۳ - 11March 2014

خاک مناطق عملیاتی با خون مجاهدان نورانی شده است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سرلشکر بسیجی دکتر "سیدحسن فیروزآبادی" رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در آئین اختتامیه یازدهمین کنگره سرزمین نور در خرمشهر با اشاره به آیاتی از قرآن کریم مبنی بر اینکه، ولی کسانی که ایمان میآورند خداست و خداوند آنها را از تاریکی به نور هدایت میکند، اظهار کرد: براساس همین آیه قرآن، خداوند میفرماید آنهایی که کافر میشوند و ولی آنها طاغوت است از نور به ظلمت میروند و خداوند نور آسمانها و زمین است و کتاب خدا، قرآن نور است.

وی افزود: جشنواره سرزمین نور در روز ملی راهیان نور در همین راستا برگزار شد. اینجا سرزمینی است که دوستان خدا و پیامبر(ص) و محبان علی(ع) و مقام معظم رهبری بر سر میثاقشان با اسلام و با پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) و زهرای اطهر(س) و حضرت مهدی(عج) به این خاک آمدند. اینجا کربلای خوزستان است و با فرهنگ کربلایی و حسینی دلهای همهی مردم معطر شده است.

سرلشکر بسیجی دکتر فیروزآبادی تصریح کرد: امام خمینی(ره)، اسلام ناب را برای ملت ما هدیه آورد. در آن زمان مردم ایران اطراف امام حلقه زدند و برای ایشان سینه سپر کردند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد: ما در دعاهای خود نسبت به حضرت صاحب الزمان(عج) به خدای متعال عرض میکنیم که خدایا ما را از اعوان، انصار و ضابین امام زمان(عج) قرار بدهد. اعوان و انصار یعنی یاران اما ضابین یک واژهای است که باید امشب دلهایتان را به آن معطر کنید. یعنی سینه سپر کردن جلوی تیرهایی که به سمت امام زمان شما و نائب امام زمان شما پرتاب میشود.

وی تاکید کرد: فرزندان امام از این سرزمینهایی که با تحریک آمریکا، ابرقدرتها و مرتجعین منطقه برای نابودی انقلاب اسلامی با حمله کفار بعثی روبرو شد، دفاع کردند.

سرلشکر دکتر فیروزآبادی عنوان کرد: دشمن بعثی امید داشت که در سه روز از خوزستان به تهران برسد اما رزمندگان آنچنان جانانه سینه سپر کردند و به عهد خود با امام زمان(عج) وفا کردند که این خاک کربلایی شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با عرض ارادت به پیشگاه سید و سالار شهیدان امام حسین(ع)، حضرت عباس(ع) و حضرت زینب کبری(س) خاطرنشان کرد: افرادی که به نام فرمانده، مهندسین جهاد سازندگی و مجاهدان در لباس ارتش، سپاه، بسیج و عشایر به کربلاهای ایران شتافتند، مشامشان با تربت حسینی آشنا بود و مادرشان با ذکر حسینی(ع)، فاطمی(س) و زینبی(س) به آنها شیر داده بودند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح بیان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند: "آنهایی که راه شهادت را رفتند و به قافلهی مجاهدان پیوستند و مادران وخانوادههای شهدا، پیروان نهضت ما و ولی نعمتهای ما هستند."

وی تاکید کرد: رهبر عزیز امام خامنهای خودشان از روز سوم جنگ به عنوان رزمنده با لباس رزم در جبهههای خوزستان حاضر شدند و نیروهای مردمی را ساماندهی کردند و فرماندهی جنگهای نامنظم را تشکیل دادند.

وی با اشاره به اقدام ارزشمند مقام معظم رهبری در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: رهبر عزیزمان در آن زمان پیام رزمندگان و مردم خوزستان، ایلام، کرمانشاه و سایر مناطق مرزی را از طریق خطبههای نمازجمعه به گوش دل مردم عاشق، ولایتمدار و انقلابی در سراسر کشور رساندند و در واقع شور حرکت به جبههها را آفریدند و خودشان عملیات نجات رزمندگان اسلام از محاصره سوسنگرد را هدایت و در برابر خباثتهای بنی صدر ملعون که مانع حضور یکی از یگانهای ارتش بود، ایستادند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار