حبس و شکنجه ۳۲۸ زن بحرینی در زندان‌های آل خلیفه

عضو کمیته مرکزی جمعیت دموکراتیک عمل (وعد) بحرین، با ارائه آمار و ارقام از جنایات آل خلیفه علیه زنان این کشور پرده برداشت.
کد خبر: ۱۳۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۷ - 12March 2014

حبس و شکنجه ۳۲۸ زن بحرینی در زندان‌های آل خلیفه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از العالم، «فریده غلام» عضو کمیته مرکزی جمعیت دموکراتیک عمل (وعد) بحرین، در گزارش خود از بازداشت ۳۲۸ زن در بحرین از فوریه ۲۰۱۱ تا کنون خبر داد و گفت: همگی آنها مورد شکنجه و بازجویی همراه با تهدید به آزار جنسی قرار گرفتهاند و بیش از ۱۸۲ نفر از آنها نیز از کار اخراج شدهاند.

وی افزود: ۱۴ زن نیز به دلیل استنشاق گازهای سمی که مزدوران آل خلیفه بعضی روستاها را با آن مورد حمله قرار میدهند، جان باختهاند.

فریده غلام با اشاره به طرح موضوع سران سیاسی و حقوقی گروههای مخالف، که در رسانههای بحرینی به گروه ۱۳ معروف است، آزادی فوری آنها و بقیه زندانیان اندیشه و بیان را بر اساس بندهای گزارش کمیته حقیقت یاب شریف بسیونی، خواستار شد.

وی همچنین به ظلم حکومت آل خلیفه بر زنان بحرینی از آغاز جنبش مردمی در فوریه ۲۰۱۱ اشاره کرد و توقف نقض حقوق زنان طبق توصیههای کمیته توافقنامه سیداو و گزارش رسمی ارایه شده در فوریه ۲۰۱۴ را خواستار شد.

عضو جمعیت دموکراتیک «وعد» افزود: فعالان انقلاب حتی در زندان نیز از کمترین امکانات مانند برخورداری از خدمات پزشکی، لباس مناسب، در اختیار داشتن کتاب و مجله بیبهرهاند و به جای آن تحت شنود مکالمات تلفنی و سخت گیریهای غیرقابل تحمل قرار دارند.

وی تشکیل موسساتی خاص توسط رژیم را بعد از گزارش بسیونی، اقدام نمایشی برای مصرف رسانهها و صرفا به منظور نوشتن گزارش برای سازمانهای حقوق بشر توصیف کرد که مدیریت آنها به دست مجرمانی است که خودشان باید در دادگاههای ذیصلاح محاکمه شوند.

فریده غلام خاطرنشان کرد: در گزارش کارشناسان زن کمیته سیداو که به مسوولان حکومت بحرین ارسال شده، توصیههای متعددی مطرح شده است که از آن جمله میتوان به ضرورت آزادی زنانی که در پی ابراز عقاید سیاسی و فعالیت حقوقی در زندان هستند و نیز بازگرداندن زنانی که از کار برکنار شدهاند، اشاره کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار