در اقدامی مداخله جویانه

بان‌کی‌مون خواستار آزادی سران فتنه شد

دبیر کل سازمان ملل گفت: با وجود وعده‌های رئیس‌جمهور در طول مبارزات انتخاباتی و همچنین بعد از ادای سوگند، دولت جدید هیچ پیشرفتی در ترویج و حمایت از آزادی بیان و عقیده نداشته است.
کد خبر: ۱۳۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۷ - 12March 2014

بان‌کی‌مون خواستار آزادی سران فتنه شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از فارس، "بانکیمون" دبیر کل سازمان ملل روز سهشنبه در اقدامی مداخلهجویانه به انتقاد از وضعیت آزادی بیان در ایران پرداخته و طی گزارشی که به شورای حقوق بشر این سازمان ارائه کرده، نوشته است که "حسن روحانی" رئیسجمهور ایران نتوانسته است به وعدههای خود برای افزایش آزادی بیان عمل کند.

وی در این گزارش همچنین آزادی زندانیان سیاسی را خواستار شده و نوشته است: "با وجود وعدههای رئیسجمهور در طول مبارزات انتخاباتی و همچنین بعد از ادای سوگند، دولت جدید هیچ پیشرفتی در ترویج و حمایت از آزادی بیان و عقیده نداشته است."

در ادامه بیانیه وی آمده است: "رسانههای (خبری) چه برخط و چه مکتوب همچنان با محدودیتهایی از جمله احتمال تعطیلی مواجه هستند."

وی با وجود استقبال از آزادی ۸۰ زندانی سیاسی از جمله نسرین ستوده در تابستان امسال، گفته است هنوز افراد بسیار دیگری نیز هستند که باید آزاد شوند. دبیر کل سازمان ملل همچنین از دولت ایران خواسته است آزادی فوری میر حسین موسوی و مهدی کروبی را بررسی کند.

او همچنین با اشاره به افزایش آمار اعدامها در ایران، اذعان کرده است که بخش اعظم این اعدامها مربوط به مواد مخدر است. وی در این مورد نوشته است: "دولت جدید رویکرد خود نسبت به استفاده از مجازات مرگ را تغییر نداده و به نظر میرسد از همان روند دولت قبلی که به شدت به استفاده از مجازات مرگ در مقابل جرایم متکی بود، تبعیت میکند."

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار