معاون دبیرکل سازمان ملل خواستار شد

معرفی ایران به عنوان الگوی آموزش زنان دنیا

معاون دبیرکل سازمان ملل گفت: با توجه به دستاوردهای شگرف و درخشان جمهوری اسلامی ایران در امر آموزش زنان، ایران می‌تواند به عنوان الگوی آموزش زنان در دنیا معرفی شود.
کد خبر: ۱۳۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳ - 12March 2014

معرفی ایران به عنوان الگوی آموزش زنان دنیا

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهور ایران در امور زنان و خانواده که جهت شرکت در اجلاس پنجاه و هشتم کمیسیون مقام زن در نیویورک به سر میبرد با "ملامبو" معاون دبیرکل سازمان ملل و مدیر اجرایی نهاد زنان این سازمان ملاقات کرد.

در این ملاقات که "غلامحسین دهقانی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل و "منصوره شریفی" صدر مدیرکل حقوق بشر و امور زنان وزارت امور خارجه کشورمان حضور داشتند، معاون دبیرکل سازمان ملل اظهار داشت: با توجه به دستاوردهای شگرف و درخشان جمهوری اسلامی ایران در امر آموزش زنان به ویژه آموزش عالی، ایران میتواند به عنوان الگوی آموزش زنان در دنیا معرفی شود.

وی همچنین با اشاره به عدم تحقق کامل هدف دسترسی به آموزش ابتدایی برای کودکان در بسیاری از کشورهای در حال توسعه از جمهوری اسلامی ایران برای تصویب سند کمیسیون مقام زن در خصوص تحقق اهداف توسعهای هزاره درخواست همکاری کرد.

مولاوردی نیز با تشریح رویکرد دولت حسن روحانی در ارتقاء وضعیت زنان در جمهوری اسلامی ایران و پیشرفتهای حاصله در این زمینه، شرکت در این اجلاس را فرصت مغتنمی برای تبادل تجربیات و آشنایی با چالشهای زنان در کشورهای مختلف دانست و بر تعامل سازنده در حوزه زنان و خانواده تاکید کرد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار