بختیاری:

شهیدان کاوه و برونسی شاگردان درس‌های قرآن رهبر انقلاب بودند

وزیر سابق دادگستری گفت: شهیدان کاوه و برونسی شاگردان درس‌های قرآن مقام معظم رهبری در مسجد امام حسن مجتبی(ع) مشهد بودند.
کد خبر: ۱۳۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۱ - 14March 2014

شهیدان کاوه و برونسی شاگردان درس‌های قرآن رهبر انقلاب بودند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از فارس، نخستین کنگره سرداران شهید و شهدای شهرستان نهبندان عصر پنج شنبه در محل حسینیه سیدالشهدا نهبندان با استقبال پرشورم مردم مومن و ولایتمدار شهرستان نهبندان همراه بود.

وزیر سابق دادگستری در این کنگره اظهار کرد: شهیدان برونسی و کاوه از افتخارات دیار خراسان هستند و این سرداران شهید از شاگردان درسهای قرآنی مقام معظم رهبری در مسجد امام حسن مجتبی(ع) بودند.
 
 افتخارات بزرگی در جنگ تحمیلی نصیب ملت شد
 
سید مرتضی بختیاری یادآور میشود: ما در جنگ تحمیلی به افتخارات بزرگی دست یافتیم و دفاع مقدس برای ملت و نظام ما رحمت بود هر چند که خساراتی بر ما وارد شد.
 
وی در ادامه از افراد جامعه اسلامی خواست همانند دوران جنگ تحمیلی همه برادرگونه در کنار هم باشیم و از نظام اسلامی و ولایت همانند شهدا حمایت و پشتیبانی کنند.
 
وزیر سابق دادگستری شهدا را ستارگان روشن راه مستقیم و صراط سعادت دنیا و آخرت عنوان میکند و میگوید: تبعیت از فرامین الهی، ولایتمداری و ادامه دادن عملی راه شهدا ملت به ویژه نسل جوان ما را در جنگ نرم دشمن وفق میکند.
 
چند ماه رمضان به عشق دیدن پدر شهیدم سفره افطاری پهن میکنیم
 
فرزند شهید طالبی هم در این کنگره از آخرین لحظات رفتن پدر در ماه رمضان از سر سفره افطاری گفت و در همین لحظه با چشمهای گریان آمدن پدر را برای چندمین بار طلب میکرد.
 
این فرزند شهید میگوید: چندین ماه رمضان به عشق دیدن پدر شهیدم سفره افطاری پهن میکنیم و شب و روز به انتظار حضور پدر هستیم  یادش را همیشه گرامی میداریم.
 
او خطاب به پدرش در نامهای نوشته است هماکنون دخترت در یکی مکانهای مقدس به نام مدرسه خدمت میکند و ارزشهای انسانی و الهی را به فرزندان این مرز و بوم تعلیم میدهد و با رفتار صحیح خود الگویی دانشآموزان شده است.
 
فرزند سردار شهید برونسی در این مراسم نیز ادامه میدهد پدرم بارها از الهامات غیبی در دوران دفاع مقدس برخوردار شده است.
 
مهدی برونسی از خاطرات پدر این چنین میگوید: سردار شهید عبدالحسین برونسی به لحاظ معنویت و اعتقادات انسان کاملی بود و به همین دلیل خداوند منان به وی لطف داشت.
 
سردار شهید برونسی علاقه و ارادت خاصی به حضرت زهرا(س) داشت
 
وی میافزاید: سردار شهید برونسی وقتی در یکی از عملیاتها مجروح و به بیمارستان انتقال مییابد در حالت رویا و خواب پنج تن آل عبا به خواب او میآیند و از او عیادت میکنند.
 
فرزند شهید برونسی ادامه میدهد پدرم با توجه به همین الهامات الهی قبل از شهادتش از تاریخ، نحوه و محل شهادت خود مطلع بود و در قبیل از عملیات بدر در جمع همرزمان خود میگوید اگر من در فلان مکان و زمان به شهادت نرسیدم در مسلمانی من شک کنید.
 
برونسی متذکر میشود: سردار شهید برونسی علاقه و ارادت خاصی به اهل بیت (ع) به ویژه حضرت فاطمه زهرا (س) داشت و شب قبل یکی از عملیاتها این بانوی بزرگوار در عالم رویا به یاری وی در انجام ماموریتش میآید و راه صحیح را به وی نشان میدهد.
 
فرماندار نهبندان در نخستین کنگره سرداران شهید و شهدای شهرستان اذعان داشت: برای برگزاری نخستین کنگره سرداران شهید و شهدای شهرستان نهبندان جلسات زیادی در داخل شهرستان و دو جلسه در مرکز خراسان جنوبی برگزار شده است.
نظر شما
پربیننده ها