راهیان نور متفاوت

زندانیان ندامتگاهی که به زیارت شهدا می آیند

زندانیان ندامتگاه گرگان کاروان خود را کاروان دانشگاه می خواندند که برای درس گرفتن معرفت و صبر در جایگاه دانشجویی پای حرف های استادان این دانشگاه یعنی شهدا می نشینند .
کد خبر: ۱۴۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹ - 26March 2014

زندانیان ندامتگاهی که به زیارت شهدا می آیند


به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در ساعت تحویل سال افراد خانواده به دوره هم جمع می شوند و پای سفر هفت سین به دعا و نیایش می پردازند حضور گرم و بانشاط در لحظه سال تحویل در کنار اعضای خانواده لذتی دارد وگذشتن از آن کار سختی است.

اما پدرهای خانواده و یا بعضا اعضایی از خانواده هستند که در این لحظه در راستای خدمت رسانی به مردم نمیتوانند در کنار خانواده خود باشند مانند بخشی از سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ،ماموران راهنمایی و رانندگی ،  جامعه پزشکی و پرستاران،ماموران شهرداری، آتش نشانی وعده ای هم به دلایل مختلف دیر می رسند و سال تحویل خود را در کنار جاده ها پشت فرمان اتومبیل تحویل می کنند.
 
اما درجامعه بخشی از افراد وجود دارند که سال های سال طعم سفره هفت سین را  در کنار خانواده نچشیده اند  و در ندامتگاه بسر می برند.
 
در لحظه سال تحویل ، کربلای ایران "شلمچه" ،علاوه بر سیل عظیم مردم در این مکان مقدس ، مهمان 120نفر اززندانی های غیرعمد ندامتگاه گرگان بود.
 
 اینان آمده بودند که بگویند میدانیم انتظار چیست و  خانواده های شما دختران و پسرانتان که  سال های سال منتظر حضور شما و گرمای وجودتان در پای سفر هفت سین هستند را درک میکنیم.ما آمده ایم درکنار شما هفت سینمان را پهن کنیم و از درد دل خود با شما بگوییم  و دعا کنید هفت سین سال آینده در کنار خانواده هایمان باشیم .
 
زندانیان ندامتگاه گرگان کاروان خود را کاروان دانشگاه می خوانند که برای درس گرفتن معرفت و صبر در جایگاه دانشجویی پای حرف های استادان این دانشگاه یعنی شهدا می نشینند.
 
در میان این جمع افرادی بودند که 13 سال دوره محکومیت خود را طی کرده اند و می گویند تنها 12سال دیگر مانده است یک سری منتظر خبر خوش از بیت رهبری هستند عده ای برشکسته  بودند و عده ای رفیقشان سرش را کلا ه گذاشته است.
 
محمد دوبار ازدواج کرده وهر دوبار منجر به طلاق شده می گوید مادر خانمش در زندگی دخالت کرده و برای مهریه در زندان است.
 
محمد وقتی اسم رهیان نور را می شوند یاد شهدای گمنام می افتد او اروند را خیلی دوست دارد و می گوید در کنار این رود خروشان آرامشی از شهدا وجود دارد که دل را آرام می کند.
 
علی تنها 18 سال دارد و می گوید بار دوم است به این سفر آمده ام و می خواهم خاک شلمچه را سوغات ببرم چرا که در این خاک برای هرقدمش یک شهید بر زمین افتاده است.
 
حسین می گوید دوسال دیگر از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوم و از شهدا می خواهم همه بچه ها را از  دانشگاه اسارت آزاد نمایند حسین این خواسته را دارد که سال آینده بتواند با همسرش در مزار شهدای شلمچه پای سفره هفت سین بنشیند.
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار