مسعود آب‌پرور عنوان کرد

"کایدون"؛ نمایش امنیت ملی ایران در برابر موساد

کارگردان فیلم سینمایی "هوش سیاه" گفت: نگارش فیلم‌نامه پروژه "کایدون" با موضوع امنیت ملی ایران آغاز شده است و تا خرداد ماه به طور کامل به پایان می‌رسد.
کد خبر: ۱۴۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴ - 26March 2014

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "مسعود آبپرور" کارگردان «هوش سیاه» در گفتوگویی از ساخت مجموعه تلویزیونی «کایدون» خبر داد و گفت: این سریال با موضوع امنیت ملی تولید میشود.
 
وی با بیان اینکه با خود وعده کردم که مدتها در زمینه تولید آثاری با موضوع امنیت ملی کار کنم، افزود: چون به شدت احساس میکنم که به این موضوع نیاز است و فیلمسازان ایرانی هم بسیار از آن غافل هستند و به سمت آن نمیروند. برای همین به نظرم باید روی این موضوعات فعالیت کنم.
 
آبپرور اضافه کرد: «کایدون» در فاز اولش، 26 قسمتی است که تاکنون نگارش چند قسمت آن به پایان رسیده است و گروه فیلمنامه نویسی 6 نفره مشغول ادامه نگارش آن هستند.
 
کارگردان «کایدون» تصریح کرد: با برنامهریزی انجام شده نگارش فیلمنامه این سریال تا اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد ماه زمان میبرد.
 
دن راویو، خبرنگار شبکه سی بی اس در اسرائیل و یوسی ملمن، از روزنامهنگاران شناختهشدهی اسرائیلی کتابی منتشر کرده و پیش از این در کتاب خود نوشتهاند که سازمان موساد یک واحد ویژه عملیاتی مخفی را با نام «کایدون» (سرنیزه در زبان عبری) در ایران اداره میکند. این واحد که در اصل بخشی از سازمان موساد است، وظیفه عملیاتهای ترور و آدمربایی را در درجات بالای امنیتی بر عهده دارد و از دیگر بخشهای موساد جداست. بسیاری از مأموران واحد کایدون به دلیل استرسهای شدید روانی و جسمی ناشی از ماهیت این کار تنها چند سال را در این واحد دوام میآورند.
 
در این کتاب که عنوان "Spies Against Armageddon: Inside Israel’s Secret Wars" را بر روی جلد خود دارد، آمده است که جاسوسانی که برای اجرای ترورها به کار گرفته میشوند، اهل کشورهای عربی یا ایران هستند و بر خلاف تصور بسیاری، موساد از جاسوسان محلی برای اجرای عملیات ترور و آدمربائی استفاده نمیکند. دو روزنامهنگار در کتاب تحقیقی خود نشان میدهند مأموران واحد کایدون پس از گذراندن آموزشهای ویژه، با در اختیار داشتن مدارک جعلی به طور آزادانه مدتی در ایران تردد میکردند.
 
دن راویو، یکی از نویسندگان میافزاید: «چنین مأموریتهایی با توجه به حساسیتبالا به قاتلهای خارجی سپرده نمیشوند، بلکه هدایت تمامی عملیات در دست موساد است و دستور اجرای آن به طور مستقیم از سوی نخستوزیر اسرائیل داده میشود. آنگونه که در این کتاب نقل شده، ترور دانشمندان هستهای ایران بخشی از «جنگ مخفی» اسرائیل علیه ایران است. تا کنون بخش قابل توجهی از سرشاخههای ترورهای اخیر و اعضای گروه «کایدون» توسط سازمانهای امنیتی ایران شناسایی و دستگیر شدهاند.
 
آب پرور جدیدترین پروژه سینمایی خود را به نمایش امنیت ایران در مواجهه با گروههای تروریستی مانند «کایدون» که مستقیماً توسط موساد هدایت میشوند اختصاص داده است.

نظر شما
پربیننده ها