مشاور امنیت ملی پاکستان:

نواز شریف بزودی به ایران سفر می‌کند

مشاور امنیت ملی پاکستان و وزیر امور خارجه این کشور از سفر قریب الوقوع نواز شریف به تهران خبر داد.
کد خبر: ۱۴۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸ - 02April 2014

نواز شریف بزودی به ایران سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از بیبی سی، "سرتاج عزیز" مشاور امنیت ملی پاکستان و وزیر امور خارجه این کشور گفت: ایجاد توازن روابط دیپلماتیک میان ایران، عربستان سعودی و پاکستان امری ضروری است.
 
وزیر امور خارجه پاکستان در گفتگویی اختصاصی با بخش اردوی بیبیسی، با اشاره به سطح مناسبات ایران و پاکستان گفت: "نوازشریف" نخست وزیر پاکستان در ماه مه و یا ژوئن سال جاری با هدف ارتقاء سطح روابط  به تهران سفر میکند.
 
مشاور امنیت ملی پاکستان همچنین افزود: ایجاد رابطه گستردهتر بین ایران و پاکستان برای پیشبرد اهداف جهان اسلام امری مهم و ضروری است.
 
بیبیسی مدعی شد: این اظهارات عزیز در حالی عنوان میشود که روابط بین تهران و اسلامآباد به دنبال ربوده شدن پنج سرباز ایرانی توسط گروه "جیش العدل" با مشکلاتی روبرو شده است.

"عزیز" در ادامه این گفتگو ابراز کرد: در پنج سال گذشته در سطح این روابط مشکلاتی وجود داشته است.

مشاور امنیت ملی پاکستان افزود: این مشکلات درحدی بوده است که هیچ مقام ارشدی از عربستان سعودی در این سالها از پاکستان دیدار نکرده است.
 
اما به گفته عزیز در چند ماه گذشته مقامات ارشد نظامی و غیر نظامی پاکستان و عربستان سعودی از دو کشور دیدار کردهاند.
 
وی با اشاره به گزارشهای اخیر در برخی از نشریات درباره اعزام نیرو از پاکستان به سوریه گفت: سیاست پاکستان در قبال سوریه، حفظ بیطرفی است و همانگونه که نخست وزیر پاکستان تاکید کرده اسلام آباد تاکنون هیچ نیرویی به سوریه اعزام نکرده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار