آیت‌الله کعبی:

قطعنامه اتحادیه اروپا فاقد اعتبار حقوقی و ارزش علمی است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: قطعنامه اتحادیه اروپا فاقد اعتبار حقوقی و ارزش علمی است، چراکه بر پایه و شاخصه‌های نظام حقوقی استکبار تدوین شده و به ۹ دلیل رد می‌شود.
کد خبر: ۱۵۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵ - 06April 2014

قطعنامه اتحادیه اروپا فاقد اعتبار حقوقی و ارزش علمی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیتالله "عباس کعبی" عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتوگو با فارس، پاسخ دولتمردان غربی و اتحادیه اروپا را با دلایل مستدل داد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قطعنامه ای که صادر شده است، تا چه میزان ارزش دارد؟ خاطر نشان کرد: قطعنامه اتحادیه اروپا فاقد اعتبار حقوقی و ارزش علمی است، چراکه بر پایه و شاخصههای نظام حقوقی استکبار تدوین شده است.

آیت الله کعبی گفت: این قطع نامه منشا حقانی ندارد، غربیها حقوق خودشان بر پایه حق شکل نگرفته است به همین دلیل نمیتوانند ادعای حق و حقوق بشر کنند.

وی اقزود: آنها از قواعد حقوقی استفاده ابزاری میکنند، یعنی برخورد دوگانه با نظام حقوقی و ساز و کارهای حقوق بشر جهانی دارند، چون این قواعد در خدمت نظام سلطه، استکبار و سازمانهای حقوقی آمریکایی و غربی است، به همین دلیل مبنای حقوق بشر اروپاییها را بهعنوان حقوق بشر نمیشناسیم، بلکه ضد حقوق شهروندی و ملت نیز میدانیم مثل ترویج فساد اخلاقی و به رسمیت شناختن همجنسگرایی.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد:قطع نامه اروپا مبتنی بر یک نظام و نظم ظالمانه است، منظور از نظم ظالمانه این است که، به نام حقوق بشر در کشورهای مستقل دخالت میکنند و حقوق و استقلال و آزادی ملتها را نادیده میگیرند و با جرم و جنایت میخواهند ارزشهای غربی را به نام حقوق بشر بر ملتها تحمیل کنند.

وی در خصوص با عنوان این نکته که فرهنگ و تمدن در این قطع نامه دیده نشده است، ابراز کرد:  آنها به باورها و ارزشهای الهی بیتوجه هستند، بنابراین به همین دلیل حجاب، عفاف و شعائر دینی و امثال اینها را ضد حقوق بشر میدانند، در صورتیکه این موارد مربوط به حقوق بشر نبوده و جزو حقوق مذهبی مسلمانان به حساب میآید. در راستای همین باور نداشتن به ارزشهای الهی نیز با حقوق مذهبی مسلمانان در کشورهای اسلامی مخالفت میکنند در حالیکه به خاطر تنوع فرهنگی و اعتقادی به پلورالیسمی که خود ادعا میکنند حقوق مذهبی باید به رسمیت شناخته شود.

آیت الله کعبی گفت: نظام حقوقی استکباری، ضد اخلاق است. نظام حقوقی غربی مروج بیعفتی، فحشا، فساد و بیبند و باری در جهان است و به همین خاطر امروزه شاهد هستیم که بدترین برنامههای ضد اخلاقی در قالبهای حقوقی در این کشورها تصویب میشود.

وی اظهار کرد: قطع نامه فوق، حقوق بینالملل ابزاری برای چپاول ثروتها و نابودی فرهنگهاست با توجه به همین جنگ و جنایت در کشورهای مختلف در سایه حقوق بشر راه افتاده و صلح امنیت بینالملل تهدید شده است البته افزایش شکاف طبقاتی نیز یکی از جلوههای حقوق غربی و استکباری است که از حقوق سرمایهداران و لابی صهیونیستها دفاع میکند.

آیت الله کعبی تصریح کرد: آنها در قالب دموکراسی، به دموکراسی حقیقی بیتوجه هستند. یعنی از کشورهایی حمایت میکنند که مهد استبداد و جرم و جنایت هستند، فقط به خاطر اینکه از سیاستهای آنها حمایت میکنند و در عوض کشور ایران که جمهوری مردم سالاری اسلامی در آن محقق شده باید مورد عتاب و خطاب قرار گرفته و علیه آن قطعنامه صادر کنند.

وی با عنوان اینکه این قطع نامه از شاخصههای دیگر نظام استکباری این است، گفت: آنها ظلم و غصب را به رسیمت میشناسد، همانطور که نظام صهیونیستی را به رسمیت شناخته اند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه، آیا وقتی ما از حقوق بشر اسلامی پیروی میکنیم نیازی به چنین قطعنامهها و سفارشهایی وجود دارد؟ اظهار کرد: ما برای قطعنامههایی که مبتنی بر این نظام حقوقی استکباری هستند ارزشی قائل نیستیم و اعتبار حقوقی و علمی ندارند، چون حقوق بشر در نظام جمهوری اسلامی بر پایه اعلامیه اسلامی حقوق بشر است که در سال ۹۲ تصویب شد. تمامی کشورهای اسلامی هم که به باورها و اعتقادات اسلامی پایبند هستند این اعلامیه را اجرا میکنند. از طرفی حقوق بشر بر پایه ارزشهای اسلامی در ایران از قداست برخوردار بوده و یک تکلیف بر دوش مسئولان نظام و مردم است به همین دلیل نیازمند به توصیه و سفارش یا اقدام نهادهای حقوقی استکباری نیستیم.

آیت الله کعبی بروز چنین رفتار هایی را نشان از سوء نیت اروپاییها دانست و اظهار کرد:  مذاکره و ارتباط با غربیها به معنای به رسمیت شناختن فتنهگران و متجاوزان به حقوق ملت نیست و اگر اینان راست میگویند با تروریسم و جنایتهایی که علیه مردم ایران از سوی منافقین و گروههای تروریستی دیگر رخ داده است مقابله کنند نه اینکه منافقین خلق را به رسمیت شناخته و امکانات در اختیار آنها قرار دهند و ایراد به کشور ایران بگیرند.
 

نظر شما
پربیننده ها