گزارش حضور خادمین دانش آموز در مناطق عملیاتی

دلم را در طلائیه جا گذاشتم

با اینکه می‌دانم کاری که انجام می‌دهیم در مقابل حماسه‌ای که شهدا آفریدند بسیار ناچیز است دوست داشتم کاری برای شهدا کرده باشم.
کد خبر: ۱۵۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹ - 08April 2014

دلم را در طلائیه جا گذاشتم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، یک ساعت تا اذان ظهر مانده است و کاروانها از همه جای کشور برای زیارت آمدهاند. آفتاب طلایی رنگ جنوب روی دشت طلائیه تابیده است. اینجا طلائیه است، طلای نابی از خون شهیدان که خاک طلائیه را طلاییتر از هر نقطه دیگر این سرزمین میکند.

در ورودی یادمان طلائیه زائرین از دروازه کوچک قرآن عبور میکنند. بوی اسفند در همان ابتدای ورود مشام زائرین را نوازش میدهد. همه، کفشهای خود را از پا در آوردهاند و میدانند خاک طلائیه آرامگاه پیکر صدها شهید است. باید آهسته و آرام قدم برداشت شاید تکههای بدن شهیدی زیر خاک طلائیه آرام خفته باشد.

خادمان شهدا با لباسهای خاکی رنگ و یک شکل در طول مسیرها حضور دارند. به چهره برخی از آنان که نگاه میکنی مشخص میشود سن و سال کمی دارند.

امسال در کنار دانشجوها و خادمینی که به صورت افتخاری داوطلب حضور در یادمانها شدهاند، خادمین دانش آموز نیز به چشم میخورند. طلائیه یکی از مقصدهای خادمین نوجوان دانش آموز است.

 

در ایستگاه صلواتی تعدادی از خادمین دانش آموز مسئول پخش شربتهای نذری به زائران هستند. با یکی از خادمین که صحبت میکنیم و دلیل حضورش را که میپرسیم، میگوید: دوست داشتم کاری برای شهدا کرده باشم. میدانم کاری که انجام میدهیم در مقابل حماسهای که شهدا آفریدند بسیار ناچیز است. از حضور در این مکان احساس خوبی دارم.

با پخش اذان و حرکت مردم به سمت حسینیه و مزار شهدای گمنام تعدادی دیگر از خادمین زائران را به سمت حسینه کوچک و زیبای طلائیه هدایت میکنند.

 

 

حسنزاده یکی از دانش آموزان اهوازی است که برای اولین بار به عنوان خادم در طلائیه حضور دارد. روز آخری هست که در یادمان خدمت میکند و میگوید: امروز آخرین روزی است که در این یادمان هستم. با اینکه اصرار کردیم تا مسئول گروه اجازه دهد بیشتر بمانم؛ اما امکانش نیست. خیلی ناراحتم و دلم میخواست بیشتر بمانم. فکرش را میکنم میخواهم از اینجا بروم دلم میگیرد.

وی درباره چگونگی ثبت نام و اعزام خود گفت: از طرف مدرسه با طرح خادمان دانش آموز آشنا شدم. ده نفر به صورت قرعه کشی انتخاب شدیم تا در مدت ده روز در این یادمان باشیم.

 

 

یکی دیگر از خادمین دانش آموز درباره احساس خود با حضور در یادمان طلائیه بیان کرد: هنوز باورم نمیشود شهدا من را برای خدمت به زائرین دعوت کرده باشند. دوست داشتم امکانش بود و مدت بیشتری اینجا میماندم. دل کندن از شهدا بعد از ده روز زندگی با آنها بسیار سخت است. امیدوارم بتوانم سال دیگر هم به عنوان خادم شهید خدمت کنم.

طرح اعزام خادمین دانش آموز امسال به همت بسیج دانش آموزی برگزار می شود که در مرحله اول این طرح دانش آموزان طی ۴ روز به عنوان خادمان در منطقه عملیاتی فتح المبین و شلمچه به سایر دانش آموزان خدمات ارائه کردند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار