بیانیه تیپ ۸۳ تبلیغی رزمی امام جعفر صادق(ع):

مسئولین دست از سهل‌انگاری کشیده و تماشاگر به مسلخ رفتن فرهنگ نباشند

تیپ ۸۳ تبلیغی رزمی امام جعفر صادق(ع) در بیانیه‌ای پیرامون توجه ویژه مراجع فرهنگی به دغدغه‌های فرهنگی رهبر معظم انقلاب آورده است: انتظار می‌رود مسئولین و تمام کسانی که دستی در حوزه فرهنگ دارند از سهل‌انگاری دست کشیده و بیش از این تماشاگر به مسلخ رفتن فرهنگ دینی و انقلابی کشور نباشند.
کد خبر: ۱۵۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵ - 14April 2014

مسئولین دست از سهل‌انگاری کشیده و تماشاگر به مسلخ رفتن فرهنگ نباشند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در این بیانیه آمده است: از مهمترین دغدغههای رهبر معظم انقلاب در سالهای اخیر، موضوع فرهنگ است. فرهنگ که همان باورها و ایمان وعادات مردم است و به مثابه هوای مورد تنفس مردم باید از هرگونه آلودگی پاک باشد، از هر نقطه دیگر، مورد تمرکز بیشتر دشمن قرار گرفته است. موضوعی که به فرموده رهبر انقلاب، افرادی در کشور به بهانه آزادی و استفاده از ابزارهای گوناگون، مانند هنر، بیان و پول به ترویج ولنگاری پرداخته و ایمان مردم را مورد تهاجم قرار داده و در فرهنگ اسلامی و انقلابی مردم رخنه ایجاد میکنند.

تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و جهاد فرهنگی را میتوان مهمترین کلید واژههای سخنان رهبر معظم انقلاب در سالهای اخیر خواند؛ عناوینی که ایشان در هر مناسبتی دردمندانه لب به سخن گشوده و به متولیان فرهنگی و آحاد ملت به صورت جدی هشدار دادهاند و در پیام نوروزی و سخنرانیهای فروردین امسال معظم له نیز، بارها مورد تاکید قرار گرفت.

معظم له در پیام خود به کنگره جامعه اسلامی دانشجویان تصریح کردند: "امروز هیچکس نمیتواند انکار کند که فوریترین هدف دشمنان جمهوری اسلامی، تسخیر پایگاههای فرهنگی در کشور است. آنان درصددند بدین وسیله باورهای اسلامی و انقلابی را که اصلیترین عامل ایستادگی ملت ایران در برابر نظام سلطهٔ استکباری است از ذهنها و دلها بزدایند و باورهای سلطه پذیری و فرودستی در برابر غرب را به جای آن بنشانند."

ایشان در دیدار با متولیان فرهنگی دولتهای قبلی، تالم خود را از وضعیت فرهنگی کشور اینگونه تبیین فرمودند: "در عرصه فرهنگ، بنده به معنای واقعی کلمه، احساس نگرانی میکنم و حقیقتا دغدغه دارم؛ این دغدغه از آن دغدغههایی است که آدمی به خاطر آن گاهی ممکن است نصف شب هم از خواب بیدار شود و به درگاه پروردگار تضرع کند."

ما طلاب و روحانیون بسیجی در تیپ تبلیغی رزمی ۸۳ امام جعفر صادق(ع) همگام با خیل دهها میلیونی بسیجیان ولایتمدار در سراسر کشور به معظم له اطمینان میدهیم که نگرانی و تذکرات مشفقانه ایشان را در حوزه فرهنگ بیش از پیش جدی گرفته و ضمن نصبالعین قرار دادن منویات رهبر معظم انقلاب، همه مسئولین، علما، اساتید، روشنفکران انقلابی و هنرمندان متعهد و دست اندرکاران و آحاد ملت را به توجه جدی به دغدغههای رهبر فرزانه انقلاب در موضوع فرهنگ فرا میخوانیم.

انتظار میرود مسئولین و تمام کسانی که دستی در حوزه فرهنگ دارند از سهلانگاری دست کشیده و بیش از این تماشاگر به مسلخ رفتن فرهنگ دینی وانقلابی کشور نباشند و در مقام عمل با عزم ملی و روحیه جهادی، متناسب با هجمه سنگین دشمن، وارد میدان شده و با انجام وظایف ایجابی و دفاعی مورد درخواست رهبری رخنههای فرهنگی را برطرف نموده و قلب درد گرفته رهبر معظم انقلاب را التیام بخشند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار