علی لاریجانی:

ایثارگری‌های دفاع مقدس باید در عرصه‌های اجرایی کشور ترجمه شود

رئیس‌مجلس شورای اسلامی گفت: در طول تاریخ انقلاب اسلامی عوامل مختلفی را می‌توان به عنوان ارکان تحول در جامعه بررسی کرد اما هیچ‌کدام مانند موضوع شهادت و مجاهدت ارزش تأثیرگذاری بر انقلاب ایران نداشتند و فرهنگ ایثار، ایران را صاحب استقامت کرد.
کد خبر: ۱۶۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۴ - 14April 2014

ایثارگری‌های دفاع مقدس باید در عرصه‌های اجرایی کشور ترجمه شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه در مراسم تجلیل از خانوادههای شهدای قوه مقننه که در محل کمیسیون تلفیق برگزار شد، اظهار کرد: این ایام که مصادف با سالروز رحلت حضرتام البنین(س) است، فرصتی است تا عرض ادبی به خانواده محترم شهدا شود.

وی تصریح کرد: حضرت امالبنین(س) هم همسر شهید و هم مادر چهار شهید بود از این جهت اسوه بسیار ارزشمندی برای مسلمانان محسوب میشود که راه فداکاری و مجاهدت را همیشه زنده نگاه داشت.

رئیسمجلس با بیان اینکه شهدای ما چراغ فروزان انقلاب اسلامی بودند، هستند و خواهند بود، ادامه داد: شهدای انقلاب اسلامی همان مسلک فکری حضرتامالبنین(س) را مبنای حرکت خود قرار دادند و از این جهت یک صراط و راه روشنی را برای پیروان انقلاب اسلامی مشخص کردند.

لاریجانی افزود: در طول تاریخ انقلاب اسلامی عوامل مختلفی را میتوان به عنوان ارکان تحول در جامعه بررسی کرد اما هیچکدام مانند موضوع شهادت و مجاهدت ارزش تأثیرگذاری بر انقلاب ایران نداشتند، فرهنگ ایثار ایران را صاحب استقامت کرده است.

وی تصریح کرد: چه در دوره دفاع مقدس و چه بعد از آنکه اتفاقاتی رخ داد، موضوع ایثارگری بود که باعث ایستادگی شد و این روحیه ایستادگی متأثر از مجاهدت و شهادت بود که عامل قوام انقلاب اسلامی شد و به همین دلیل است که خانواده شهدا همیشه چشم و چراغ ملت ایران هستند.

رئیسمجلس با بیان اینکه امروز کشور در شرایط حساسی قرار دارد، ادامه داد: شاید امروز ظاهر امر متفاوت شده باشد اما آنچه مختصات کشور چه از بعد اقتصاد، مصاف بینالمللی و شرایط منطقهای نشان میدهد، این است که باید بر اصول ارزشمند استقامت ملی توجه کنیم.

لاریجانی با اعلام اینکه به دلایل مختلف اقتصاد کشور دچار مشکلاتی شده و بحث تولید دچار نقص شده، افزود: در برخی خانوادهها مشکل بیکاری دامنگیر آنها شده است.

وی با بیان اینکه کارهای زیربنایی خوبی تاکنون انجام شده، افزود: اقتصاد کشور یک بیماری در خود دارد، البته میشد در گذشته مسؤلان اجرایی کشور با تدبیر درستتری مانع ایجاد این شرایط میشدند.

رئیسمجلس ادامه داد: از نظر بینالمللی، موضوع هستهای و مذاکرات آن، حساس و سرنوشتساز است از این جهت باید خروجی و نتیجه آن صیانت از دستاوردهای ملی کشور باشد و ماجراجوییهای غربیها را مرتفع کند.

لاریجانی با اشاره به مسائل منطقهای، گفت: برخی حسادتها و کمفکریها را درمنطقه شاهد هستیم که باید نقشآفرینی دقیقی داشته باشیم.

وی ادامه داد: برای برخورد با این مسائل باید بر روحیه ایثارگری و فکر مجاهدت که باعث ارتقای عزت ایران شده است، تکیه کنیم.

رئیسمجلس با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام سال "فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی" گفت: با مشکلات اقتصادی و پیچیدگیهای بینالمللی و شرایط منطقهای باید شاهد همان روحیه ایثارگری و از خود گذشتگی در کشور باشیم.

لاریجانی تصریح کرد: معنی مدیریت جهادی این است که همه افراد با همه هستی خود کار اجرایی کنند و آن را بهعنوان وظیفه مهم که سرنوشت کشور را تغییر میدهد، سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

وی ادامه داد: همان شرایط ایثارگری که در زمان جنگ وجود داشت، امروز باید در عرصههای مختلف اجرایی کشور ترجمه شود زیرا احیای این فکر در جامعه صلابت ایجاد میکند.

رئیس قوه مقننه با اشاره به همبستگی ملی در کشور، افزود: به طور طبیعی در کشوری که دموکراسی وجود دارد، آرا و عقاید گوناگون است و اختلاف رأی حسن محسوب میشود و کشوری که مسیر گفتوگو را پیدا کرده است، باید همبستگی ملی را مبنای کار قرار دهد از این رو اختلافافکنی و ناهنجاریهایی که در گذشته شاهد بودیم، بههیچ وجه مناسب کشور ما نیست از این رو باید به نکات مشترک بیشتر تکیه کنیم و اخلاق سیاسی همراه با گذشت و فهم مسائل مهمتر و پرهیز از حاشیهپردازی و حسن نظر به یکدیگر را در کشور مبنا قرار دهیم.

لاریجانی با بیان اینکه دولت یازدهم تلاش میکند مشارکت اقتصادی را در کشور سامان دهد، گفت: طرحهای مهم برای رونق بخشی به تولید کشور عاملی است که میتواند بیکاری و تورم را کاهش دهد اگرچه تلاش وزرا نیز در همین راستاست.

وی با تأکید بر اینکه در مسائل بینالمللی باید به مؤلفههایی که منافع ملی کشور را حفظ میکند، تکیه کرد، اظهار کرد: برای بهبود شرایط اقتصاد امروز کشور برادری و اخوت و ایثاری راکه در انقلاب اسلامی عامل تحرک و پویایی بوده است، باید تقویت کرد.

رئیس مجلس در پایان مراسم از خانواده شهدای قوه مقننه تجلیل کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار