سردار عبادالله عبداللهی:

فرزندان ملت ایران با عبور از سد تحریم‌ها، موفق به شکستن انحصار کشورهای مدعی غربی در زمینه ساخت پالایشگاه شدند

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) سپاه گفت: ترکیب تلاش، تعهد، تخصص، غیرت، همت و اراده ایرانی موجب شد برغم محدودیت‌ها و فشارها، طی مدت زمانی 6 سال اولین پالایشگاه تمام ایرانی با شعار ما می توانیم احداث و به کوری چشم معاندین و بدخواهان ملت ایران راه‌اندازی شود.
کد خبر: ۱۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۱ - 01August 2013

فرزندان ملت ایران با عبور از سد تحریم‌ها، موفق به شکستن انحصار کشورهای مدعی غربی در زمینه ساخت پالایشگاه شدند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از روابط عمومی سپاه، سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در حاشیه آئین افتتاح پالایشگاه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی با اشاره به تعامل و همکاری مطلوب دولت و قرارگاه سازندگی سپاه در فرایند اجرای این پروژه کلیدی، اظهار داشت: پس از واگذاری این پروژه بزرگ ملی از سوی دولت، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با بهرهگیری از توانمندیهای داخلی و با سازماندهی و ایجاد گروههای مهندسی مطالعاتFEED   طراحی پالایشگاه توسط کارشناسان و متخصصان بومی را برای اولین بار انجام داد.

وی افزود: با پیشرفت مهندسی پروژه این پروژه بعنوان یکی از بهترین پالایشگاهها از جهتPrFormanc  و راندمان شناخته شد به گونه ای که این تجربه هم اکنون بعنوان الگوی سایر فازهای باقیمانده قرار گرفته است.

عبداللهی با بیان اینکه در هنگام اجرای مراحل مختلف پالایشگاه رکوردهای بی نظیری توسط سخت کوشان و دست اندرکاران پروژه در بخش های دریا و خشکی زده شد، خاطرنشان کرد: در مجموع با صرف بیش از 92 میلیون نفر ساعت کار، پروژه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی به عنوان یکی از پیشرفتهترین پالایشگاههای گازی کشور محسوب میشود که بحمد الهت واحد اول آن امروز با حضور رییس جمهور محترم به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه صفر تا صد این پروژه از مرحله مطالعات تا راه اندازی با بهره گیری از ظرفیت داخلی و توانمندیهای فنی و تخصصیفرزندان ملت ایران در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) سپاه صورت پذیرفته است، افزود: با اجرای این پروژه باور ملی افزایش یافت و بار دیگر ظرفیت و توان ما در زمینه مدیریت و اجرای پروژه ای بزرگ و راهبردی کشور به رخ کشیده شد.

عبداللهی تصریح کرد: افتتاح و بهره برداری از پالایشگاه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی نشان داد که به برکت روحیه جهادی و بسیجی و اعتماد به نفس ملی، فرزندان ملت ایران با عبور از سد تحریمها، موفق به شکستن انحصار کشورهای مدعی غربی در زمینه ساخت پالایشگاه شدند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) سپاه در پایان با قدردانی از شرکت نفت و گاز پارس بعنوان کارفرمای این پروژه و تمامی تلاشگران ساخت این فازها، یادآور شد: ترکیب تلاش، تعهد، تخصص، غیرت، همت و اراده ایرانی موجب شد برغم محدودیتها و فشارها، طی مدت زمانی 6 سال اولین پالایشگاه تمام ایرانی با شعار ما می توانیم احداث و به کوری چشم معاندین و بدخواهان ملت ایران راهاندازی شود.

پروژ ه احداث پالایشگاه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی، در نیمه دوم سال 85 توسط شرکت نفت و گاز پارس به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) سپاه واگذار شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار