مقام پیشین پنتاگون:

اسرائیل توانایی مقابله با ایران را ندارد

مقام پیشین وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با اذعان به ضعف نظامی اسرائیل در برابر ایران، خواهان تجهیز ارتش رژیم صهیونیستی به بمب‌های سنگرکوب جدید GBU-۵۷ شد.
کد خبر: ۱۶۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴ - 21April 2014

اسرائیل توانایی مقابله با ایران را ندارد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از پایگاه اینترنتی آلگماینر، "مایکوفسکی" مقام پیشین وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مدعی شد: دولت آمریکا با حذف برخی عوامل بازدارنده به اشتباه سبب شده است که ایران مذاکرات شفافی را دنبال نکند. دولت اوباما موضعی مخالف در برابر وضع تحریمهای جدید علیه ایران گرفته و معتقد است که وضع تحریمهای بیشتر اعتماد این کشور را از بین میبرد و از همکاری آنها در مذاکرات میکاهد.

وی ادعا کرد: پس از آنکه دولت اوباما با عبور از خطوط قرمزش در سوریه و اوکراین به بسیاری از مسائل بیاعتنا شد، ایران هم هرگونه تهدید به اقدام نظامی آمریکا را بیپایه ارزیابی میکند. در سال ۲۰۱۲ کنگره آمریکا قانون ارتقاء همکاریهای امنیتی بین اسرائیل و این کشور را تصویب کرد که بر اساس آن آمریکا باید در هنگام تهدیدهای منطقهای سطح کیفیت تجهیزات نظامی اسرائیل را ارتقاء دهد.

باراک اوباما هم با امضای قانونی به اسرائیلیها تضمین داد که تمام تلاش خود را برای ارتقاء سطح کیفیت تجهیزات نظامی اسرائیل به کار بندد. آمریکا پیش از این اسرائیل را به بمبهای دو هزار و پنج هزار پوندی سنگر کوب مجهز کرده بود که این بمبها در برابر اهداف ایران موثر نیست. آمریکا همچنین اخیرا به اسرائیل هواپیمای استراتو تانکر KC-۱۳۵ را تحویل داده است که میتواند تنها به ارتش این کشور توانایی سوختگری در ارتفاع متوسط را بدهد.

"مایکوفسکی" با اذعان به ضعف نظامی رژیم صهیونیستی افزود: بمبهای سنگر کوب GBU-۵۷ سی هزار پوند وزن دارد اما وزارت جنگ اسرائیل هواپیمای لازم برای حمل این بمبها را در اختیار ندارد. تنها دو هواپیما توانایی حمل این بمبها را در جهان دارند. یکی هواپیمای بی-دو و دیگری هواپیمای بی. پنجاه و دو است.

وی در ادامه گفت: به نظرم هیچ دلیل مشروع برای مخالفت با این موضوع وجود ندارد و این بااحتیاطترین کاری است که میتوان انجام داد. شاید برخیها در دولت بگویند که این موضوع میتواند به قطع مذاکرات با این منجر شود اما به نظرم اینگونه نخواهد شد زیرا کنگره آمریکا قانون ارتقاء همکاریهای امنیتی بین آمریکا و اسرائیل را پیشتر تصویب کرده است.

مقام پیشین پنتاگون در ادامه افزود: ایران خواهان تحریمهای بیشتر آمریکا و یا تهدید نظامی این کشور نیست. تحویل مهمات جدید به اسرائیل پیامی شفاف برای ایران میفرستند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار