پارسا در گفتگو با خبرگزاری دفاع مقدس

استان البرز 11 شهید را در عملیات بازی دراز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است

راوی دفاع مقدس با معرفی و اجرای عملیات بازی دراز گفت: استان البرز 11 شهید را در عملیات بازی دراز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
کد خبر: ۱۶۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰ - 22April 2014

استان البرز 11 شهید را در عملیات بازی دراز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است

حمید پارسا  راوی دوران دفاع مقدس  با اشاره به معرفی و انجام عملیات بازی دراز به خبرگزاری دفاع مقدس گفت: سومین مرحله از عملیات بازی دراز از 11 شهریور سال 60 آغاز شده و تا 17 شهریور ادامه پیدا کرد.

وی ادامه داد: استان البرز در این عملیات 11 شهید را تقدیم انقلاب سلامی کرد. در طی این عملیات پیکر 2 شهید شناسایی شد و بقیه شهدا در منطقه باقی ماندند.

راوی دفاع مقدس تصریح کرد: شهید سردار جعفر شرع پسند و مهدی شرع پسند از جمله شهدای استان البرز بودند که شناسایی و باز گردانده شدند.

وی با اشاره به دیگر شهدای این عملیات از استان البرز گفت: شهید ابوالقاسم کریمی، حمید معدنی، مرتضی مصفایی، ابوطالب شفیعی، ابراهیم براتی، مرتضی ایمان لو، حمید رحیمی و عباس روز بهانی از دیگرشهدای استان البرز بودند.

وی تصریح کرد: این شهدا پیکرشان در منطقه بازی دراز باقی ماند تا بعد از عملیات فتح خرمشهر که دشمن آن منطقه را تخلیه کرد و پیکر شهدا در تیرماه سال 61 بعد از ده ماه برگردانده شد.

پارسا با بیا این که استان البرز در دوران دفاع مقدس نقش ارزنده ای داشته، ادامه داد: یکی از شهدای برجسته گیلان غرب شهید سردار جمشید اصل دهقان با نام مستعار روح الله بود که پس از شهادت وی آن منطقه به محور روح الله معروف می شود. شهید روح الله ، کارگر ساده کارخانه بود و فرمانده گردان در این منطقه بود.


راوی دفاع مقدس اظهار داشت: استان البرز از دی ماه سال 60 تا آخر آبان 61، 5 گروه 45 تا 120 نفره را به گیلان غرب اعزام کرد.

وی با اشاره به معرفی سایر شهدای استان البرز گفت: اولین شهید استان البرز حمید اسکندری است که در تاریخ 3 دی 59 به شهادت رسید و پاسدار شهید محمد حسن راست روش و شهید فلاح نژاداز دیگر شهدای استان البرز هستند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار