سید هاشم یا حسینی به دفاع مقدس خبر داد

"تکاوران نیروی دریایی خرمشهر" در راه نمایشگاه کتاب

کتاب "تکاوران نیروی دریایی خرمشهر" خاطرات و زندگینامه خاطرات ناخدا یکم بازنشسته هوشنگ صمدی فرمانده تکاوران نیروی دریایی خرمشهر ، جدیدترین اثر سید هاشم یا حسینی در نمایشگاه کتاب امسال حضور خواهد داشت.
کد خبر: ۱۶۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵ - 23April 2014

سید هاشم یا حسینی نویسنده کتاب «پرواز روی خاک» در نمایشگاه کتاب که از ۱۰ اردیبهشت ماه در مصلای تهران آغاز میشود با جدیدترین اثر خود به نام «تکاوران نیروی دریایی خرمشهر» در نمایشگاه حضور خواهد داشت. این کتاب به بیان خاطرات ناخدا یکم بازنشسته هوشنگ صمدی فرمانده تکاوران نیروی دریایی خرمشهر میپردازد.

سید هاشم یا حسینی نویسنده کتاب در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس بیان کرد: این کتاب به بیان خاطرات کودکی، دوران مدرسه، دانشگاه افسری ناخدا هوشنگ احمدی میپردازد. در بخشهای دیگر کتاب نیز به خاطرات سفرانگلستان، شروع و پیروزی انقلاب و نیز آغاز جنگ تحمیلی اشاره شده است.

وی افزود: فصلی از کتاب آغاز جنگ تحمیلی را با جزئیات بسیار زیاد و ۳۴ روز مقاومت مردمی خرمشهر را در مقابل نیروهای عراقی شرح میدهد که تا پیروزی محدد رزمندگان و فتح خرمشهر در سوم خرداد سال ۶۱ ادامه مییابد.

یا حسینی با اشاره به نحوه آشنایی با سوژه کتاب «تکاوران ارتش نیروی دریایی خرمشهر» تصریح کرد: یکی از دوستان ارتشی در بوشهر ناخدا هوشنگ صمدی را به من معرفی کرد با پیگیریهای متعدد متوجه شدم که در تهران زندگی میکند بنابراین حدود ۵ سال پیش به تهران آمدم و در طول ۱۰ تا ۱۵ روز به مصاحبه با ناخدا هشونگ صمدی پرداختم.

نویسنده کتاب افزود: حاصل این مصاحبه مجوعه ۴۰ ساعت نوار شد. پس از پیاده، تنظیم و تدوین خاطرات و تائید نهایی ناخدا دست به تحریر نهایی کتاب زدم.

وی در خصوص آثار در حال چاپ خود گفت: کتاب «تکاوران نیروی دریایی خرمشهر» جلد دومی نیز دارد که به اسناد ارتش درباره خرمشهر میپردازد و امیدوارم در فاصله زمانی مناسب امکان چاپ این اثر فراهم شود. علاوه بر این ۱۵ کتاب دیگر با موضوع دفاع مقدس به انتشارات سوره مهر تحویل داده شدهام که منتظر چاپ آن هستم.

نویسنده کتاب «پرواز روی خاک» در پایان با اشاره به تالیفات خود عنوان کرد: در چهار حوزه مختلف تعداد ۷۷ کتاب از بند منتظر شده است که از این بین ۲۵ جلد کتاب به موضوع دفاع مقدس میپردازد. تاریخ روشنفکری و مطالعات زنان نیز از دیگر موضوعات کتابهای چاپ شده است.

لازم به ذکر است کتاب «تکاوران نیروی دریایی خرمشهر» در حدود ۴۰۰ صفحه و در قطع رقعی توسط انتشارات سوره مهر چاپ شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار