آیت الله خاتمی؛

غرب با ایران اسلامی طرف است نه ایران هسته ای / مذاکرات سازش در طول 60 سال گذشته، ذره ای سود برای فلسطین نداشته است

حزب‌الله لبنان یک جریان سالم متدین و ملی است که از تمامیت ارضی لبنان حمایت می‌کند و تنها گروهی است که در برابر تجاوزهای رژیم صهیونیستی ایستادگی می‌کند
کد خبر: ۱۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۴ - 02August 2013

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، آیتالله سید احمد خاتمی خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به ماه مبارک رمضان گفت: امروزشما مردم عزیز با حضور در راهپیمایی روز قدس از توشه های ارزشمند قیامت دراین ماه بزرگ بهره بردید.

احمد خاتمی با بیان اینکه حضور شما در راهپیمایی روز قدس و حمایت از مظلوم مبنای قرآنی و روایی دارد، افزود: طبق فرموده قرآن، گامهایی که به غضب درآوردن دشمن منجر شود عملی صالح است و طبق حدیث نقل شده از مولی علی (ع) مسلمان باید همیشه خصم ظالم و یاور مظلوم باشند، رفتار امروز شما مصداق همین روایت است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت روز قدس و مسئله فلسطین برای جهان اسلام، تصریح کرد: بیش از 60 سال است که 5 میلیون انسان به دلیل خودخواهی کشورها و کافران آواره شدهاند و در این مسیر 250 کودک و نوجوان زندانی، 14 زن اسیر، 527 نفر محکوم به حبس ابد شدهاند  و 1400 انسان مظلوم در وضعیت وخیم به سر میبرند، همه آنها مسلمان و مظلوم هستند و حضور شما در این راهپیمایی حمایت از این مظلومان را با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل به دنبال دارد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به نگاه آمریکا و کشورهای غربی به مسئله فلسطین گفت: دولت ظالم آمریکا در این زمان از  فرصت به دست آمده که متاسفانه با غفلت مسلمانان بوده است در پی زنده کردن دوباره مذاکرات سازش است در حالی که این مذاکرات در طول بیش از 60 سال گذشته ذرهای سود و منفعت برای مردم مظلوم فلسطین نداشته است.

خاتمی با تاکید بر اینکه اگر خیری برای مردم فلسطین بوده، به برکت مقاومت و انتفاضه های جانانه رقم خورده است، تصریح کرد: مقاومت 22 روزه غزه و 8 روزه مردم فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی آنها را تثبیت کرد و باعث ضعیف شدن رژیم صهیونیستی شد.

وی افزود: مسئله فلسطین تنها و تنها در سایه مقاومت حل میشود ولا غیر و تمام این مذاکرات در مسیر مشروعیت بخشیدن به رژیم صهیونیستی و ایجاد حاشیه امن برای این رژیم است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه راهبردی که چند سال اخیر در کاخ سیاه که کاخ سفیدش نامیده اند، طراحی شده است، ایجاد تفرقه در جهان اسلام است، گفت: یک مشت احمق ساده لوح تکفیری را پیدا کردهاند که مثل آب خوردن آدم می کشند و آنها را به جان جهان اسلام انداختهاند، کسی که در این مسیر سود می برد آمریکا و رژیم صهیونیستی است، تکفیری ها با پول آمریکا و بیگانگان تغذیه می شوند تا در عراق به راحتی انسان ها را به خاک و خون بکشانند و در سوریه جنایتکنند،  قطعا اینها وابسته به بیگانگان و صهیونیست جهانی هستند.

خطیب امروز نمازجمعه تهران در همین زمینه خاطر نشان کرد: تاکتیک و هدف اصلی آنها از این مسئله ایجاد اختلاف و تفرقه بین سنی و شیعه است.

خاتمی با اشاره به حوادث مصر نیز گفت: در مصر برادر کشی در اوج خودش به راه افتاده است، ما مردم مصر را مردمی فهیم و متمدن میدانیم که همه آنها اسلام را می خواهند، در طول این یک سال گذشته مردم مصر به قانون اساسی رای دادهاند و مجلسی را انتخاب کردهاند که اکثریت آن مسلمانان بوده اند،  امروز آنها را به جان هم انداخته اند قطعا کسانی که در میدان التحریر و میدان رابعه هستند، اسلام را می خواهند و کسی که در این مسیر از این اختلاف سود میبرد رژیم صهیونیستی و آمریکاست.

وی خطاب به مردم مصر یادآور شد: امروز از این تریبون که تریبون ام القرای جهان اسلام است به آنها پیام میدهیم که با یکدیگر گفت وگو کنند و از ارمغان بیداری اسلامی خود دفاع کنند و نگذارند این ارمغان در راهی که آمریکا و رژیم صهیونیستی میخواهند حرکت کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: همین مسئله در کشوری مانند تونس رخ میدهد و ما از خداوند میخواهیم که این فتنهها با هوشیاری مسلمانان و لطف خدا برطرف شود.

آیتالله خاتمی با اشاره به قرار دادن نام حزبالله لبنان در لیست گروه های تروریستی از سوی اتحادیه اروپا گفت: این مسئله به جد عجیب و غریب است زیرا حزب الله لبنان یک جریان سالم متدین و ملی است که از تمامیت ارضی لبنان حمایت میکند و تنها گروهی است که در برابر تجاوزهای رژیم صهیونیستی ایستادگی میکند، اما آنها در اقدامی عجیب بخش نظامی آن را تروریست و بخش سیاسی آن را گروهی سیاسی اعلام می کنند، این طرحی است که چه بسا انگلیس آن را طراحی کرد و اتحادیه اروپا را در این طرح به دنبال خود برد.

وی ادامه داد: اتحادیه اروپا در حالی حزبالله لبنان را گروه تروریستی اعلام میکند که از جریان جهنمی منافقین که تنها در ایران 17 هزار انسان را کشتند، حمایت میکند این مسئله مایه تاسف است و آبروی اتحادیه اروپا را که به دنبال این بود که نشان دهد مستقل از آمریکا عمل می کند را برد؛ اروپا  در حرکتی بردهوار نوکری خود را به آمریکا با این اقدام نشان داد، اما آنها بدانند با این ماجرا آبروی خودشان را بردند زیرا حزبالله لبنان محبوب مردم لبنان و مردم جهان است و به عنوان استخوانی در گلوی رژیم صهیونیستی و خاری در چشمان این رژیم باقی خواهد ماند.

خطیب موقت نمازجمعه امروز تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام اخیر کنگره آمریکا در تصویب تشدید تحریمها علیه ایران گفت: این رفتار آنها نشان میدهد که آنها با ایجاد فشار به ملت ایران می خواهند آنها را از پایبندی به آرمانهای اسلامی خود بازدارند، زیرا آنها با ایران اسلامی طرف هستند نه ایران هسته ای.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: آنها طبق فرموده رهبر انقلاب که فرمودند ما به دنبال بمب اتم نیستیم، متوجه شدند که ایران به دنبال دستیابی به سلاح اتمی نیست اما با بهانه های جدید به دنبال این هستند که نظامی  اسلامی در جهان نباشد، مطمئنا اگر مسئله هستهای تمام شود آنها مسائل دیگری  مانند حقوق بشر را مطرح میکنند همانگونه که در مسئله ترکیه و پیوستن آن به اتحادیه اروپا خواستار دوری آن از قوانین اسلامی شدند.

وی تصریح کرد: جواب ما به این اقدام اتحادیه اروپا همان جواب گذشته است همانی که امام (ره) فرمودند که اگر دشمنان ما را تحریم اقتصادی کردند ما فرزند رمضانیم و اگر تحریم نظامی کنند ما فرزند محرم هستیم و با این رفتارها ملت ایران در مسیر خود نستوهتر و ثابت قدمتر خواهد بود.

خطیب موقت نمازجمعه تهران در ادامه با اشاره به روز پایانی فعالیت دولت نهم و دهم گفت: از سخت کوشی و خستگی ناپذیری این دولت و دولتمردان تقدیر می کنیم زیرا سخت کوشی و خستگی ناپذیری این دولت در طول 8 سال گذشته مسئله ای است که کسی نمی تواند درباره آن کمترین تردیدی به خود راه دهد. به این عزیزان خدا قوت می گوییم و برای دولت آینده آرزوی موفقیت میکنیم.

آیتالله خاتمی با اشاره به مراسم تنفیذ رئیس جمهور جدید، افزود: فردا طبق اصول قانون اساسی مراسم تنفیذ رئیس جمهور منتخب است و پس فردا طبق بند 121 قانون اساسی  مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید با حضور 11 رئیس جمهور، 2 نخست وزیر و 9 وزیر خارجه که اعلام آمادگی کردهاند برگزار میشود، از خدا می خواهیم که به رئیس جمهور منتخب توفیق خدمت به مردم را عنایت کند.

وی افزود: موضع ما همواره موضع ولایت است، ایشان اعلام کردند که باید به این دولت کمک کرد؛ رئیس جمهور منتخب تنها رئیس جمهور اکثریت مردم  نیستند که رئیس جمهور همه ملت هستند، پایبندی به 7 ماده قانونی که در مراسم تحلیف بر اساس قانون اساسی وجود دارد کشور را در برابر همه مسائل بیمه میکند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه امیدواریم کابینه دولت یازدهم نیز باید کابینه معتدلی به تمام معنا باشد، گفت: ما جز خیر و موفقیت آقایان چیزی نمیخواهیم و اگر چیزی می گوییم از سر دلسوزی است و آرزوی موفقیت آنها را از خداوند طلب می کنیم؛ یک کابینه معتدل میتواند روحانی را حمایت کند و افراطی ها و تندروهای فتنه 88 که میدانداری می کردند نمی تواند هیچ سنخیتی با کابینه اعتدال داشته باشند و تنها یک کابینه معتدل می تواند در این مسیر موفق عمل کند.

نظر شما
پربیننده ها