رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق خبر داد

عراق درخواست ملاقات وزیر خارجه بحرین با آیت‌الله سیستانی را رد کرد

رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق فاش کرد که وزیر خارجه بحرین از او درخواست کرده است تا واسطه ملاقات او با آیت الله سیستانی شود، اما این امر پذیرفته نشده است.
کد خبر: ۱۷۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹ - 26April 2014

عراق درخواست ملاقات وزیر خارجه بحرین با آیت‌الله سیستانی را رد کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از مرآه البحرین، شیخ "همام حمودی" رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق فاش کرد که "خالد بن احمد آلخلیفه" وزیر خارجه بحرین از وی درخواست کرده بود تا واسطه ملاقات او با آیت الله سیستانی شود، اما او در پاسخ گفته است: پیش از هر چیز باید رابطه خود با ملت را بهبود بخشید.

پیش از این نیز حمودی اعلام کرده بود: هوشیار زیباری وزیر خارجه عراق با خالد بن احمد آلخلیفه "همتای بحرینی خود تماس گرفته و از وی درخواست کرده است تا از تبعید" آیت الله حسین نجاتی "نماینده آیت الله سیستانی" در این کشور صرف نظر کنند.

وی گفت که سفارت عراق در منامه نیز نقش فعالی را در این زمینه ایفا کرد، حمودی تاکید کرد که این امر به معنی دخالت عراق در امور داخلی بحرین نیست، بلکه بغداد تنها دیدگاه خود را به مقامات بحرینی منتقل کرده است.

رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق گفت: تصمیم برای تبعید نماینده آیت الله سیستانی نشان دهنده قانونشکنی دولت منامه در برخورد با شهروندان خود و عدم رعایت حقوق آنان است، آیت الله نجاتی میتوانست باتوجه به جایگاهی که داشت بخشی از راه حل باشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار