دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کرج:

استان البرز رتبه اول امنیت رابه دست آورد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کرج با اشاره به آماری که در رابطه با احساس امنیت مسافران در ایام نوروز در سطح کشور منتشر کرده است، استان البرز را در جدول استان‌های امن رتبه یک کشور دانست.
کد خبر: ۱۷۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱ - 26April 2014

استان البرز رتبه اول امنیت رابه دست آورد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "علی فرهادی" دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کرج در حضور اصحاب رسانه گفت: قانون آیین دادسرای کیفری تا 6 ماه دیگر با تغییراتی مواجه است که از جمله این تغییرات میتوان به استقرار 3 قاضی در دادگاه کیفری 1 اشاره کرد و از این پس با سرعت عمل بیشتری به پرونده ها رسیدگی می شود.

فرهادی با اشاره به اینکه حوزه مطبوعات و خبررسانی یکی از ارکان با اهمیت دموکراسی در جوامع است، اظهار داشت: استان البرز و به ویژه شهرستان کرج از قدیمالایام تا به حال همیشه پر خبر بوده و دستکمی از پایتخت کشور ندارد.

فرهادی در ادامه تاکید کرد: اطلاع رسانی به مردم در حوزه امنیت و نظم بخشی بسیار با اهمیت است و وظیفه اهالی رسانه را دو چندان میکند.

وی با اشاره به آمارها در حوزه قضایی در استان البرز گفت: وضعیت امور قضایی در سالی که گذشت از نظر کیفرخواست با شیب پایین و رو به کاهش بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب کرج بیان کرد: از 30 هزار پرونده کیفرخواست در 2 سال گذشته با ریزش 10 هزار پرونده مواجه بودهایم.

فرهادی با اشاره به آماری که توسط نیروی انتظامی در رابطه با احساس امنیت مسافران در ایام نوروزی در سطح کشور منتشر کرده است، افزود: طبق آمارها استان البرز در جدول استانهای امن رتبه یک را به دست آورده و رتبه دوم در زمینه برقراری امنیت به استان سمنان تعلق گرفته است.

این مسئول اظهار کرد: اولین جرمی که در رده نخست جدول جرائم در البرز وجود دارد سرقت است و متاسفانه بیشترین پروندهها در دادگاهها و دادسراها مربوط به این جرم است.

وی با اشاره به اینکه اگر موقعیتهای شغلی در جامعه فراهم شود، میزان جرم کاهش مییابد، خاطرنشان کرد: سیاهنمایی در البرز وجود دارد و امیدواریم با ایجاد موقعیتهای شغلی و ایجاد امید و شادی در جامعه از میزان جرمها به طور آشکاری کم شود.

فرهادی یادآور شد: با توجه به استان شدن البرز دیگر روند اجرای احکام طول نمیکشد و احکام بسیاری از جرائم در استان صادر خواهد شد که به نوبه خود در برقراری نظم و امنیت در جامعه نقش بهسزایی دارد.

نظر شما
پربیننده ها