حمله انتحاری در افغانستان نه کشته بر جای گذاشت

با وقوع یک حمله انتحاری در اطراف کنسولگری هند در شرق افغانستان نه تن کشته و تعداد دیگری نیز مجروح شدند.
کد خبر: ۱۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۰ - 03August 2013

حمله انتحاری در افغانستان نه کشته بر جای گذاشت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در پی انفجار بمب بر اثر یک حمله انتحاری در اطراف کنسولگری هند در جلال آباد افغانستان نه تن کشته شدند ولی به کارکنان و اعضای کنسولگری آسیبی وارد نشده است.


به گفته مقامات امنیتی محلی، در حالی که پلیس افغانستان به یک خودروی در حال حرکت به سمت کنسولگری هند مشکوک شده  و آنها را تحت تعقیب قرار داد، سرنشینان خودرو که سه نفر بودند در نزدیکی کنسولگری خودرو خود را منفجر کردند که منجر به کشته شدن نه تن و زخمی شدن تعداد دیگری شد. همچنین طبق گزارش مقامات پلیس بیشتر کشته شدگان این حمله انتحاری را نیز کودکان تشکیل می دهند.


به گزارش "راشا تودی" روسیه : دولت هند ساعتی پس از این انفجار اعلام کرد با وجودی که این انفجار در اطراف کنسولگری هند روی داده اما همه اعضا و کارکنان کنسولگری این کشور در جلال آباد واقع در شرق افغانستان سالم می باشند و آسیبی به آنها وارد نشده است.


شایان ذکر است هر چند این انفجار بعد از هشدار روز گذشته امریکا مبنی بر احتمال وقوع عملیات های تروریستی توسط القاعده و یا گروه های نزدیک به آن در منطقه روی داده است اما ساعاتی پس از این انفجار طالبان در پیامی به رسانه ها اعلام کرد دخالتی در این حمله انتحاری نداشته است.


گفتنی است دولت امریکا در بیانیه ای به دلیل آنچه نگرانی های امنیتی اعلام کرد، سفارتخانه های خود را در برخی کشورهای منطقه از جمله افغانستان تعطیل نمود و نسبت به احتمال وقوع عملیات های تروریستی در منطقه در روزهای آتی هشدار داده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار