آیت الله نوری همدانی:

فضای مملکت با ولایت و ولایت‌مداری روشن است

یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: فضای مملکت به ولایت و ولایت‌مداری روشن است و این رکن سبب شکل‌گیری انقلاب شد.
کد خبر: ۱۷۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰ - 27April 2014

فضای مملکت با ولایت و ولایت‌مداری روشن است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیتالله "حسین نوریهمدانی" ظهر امروز در دیدار فرماندهان سپاه مرکز کوثر و جمعی از کارکنان وزارت دفاع گفت: سورههای مختلفی درباره معاد در قرآن وجود دارد و باید توجه داشت که پس از مرگ، هیچ فردی نابود نمیشود.

وی ادامه داد: وجود انسان از ۲ بخش بدن و روح تشکیل شده است و شخصیت انسان به روح وی بستگی دارد و کارهایی که صورت میگیرد با روح در ارتباط است و به فرمان روح انجام میشود.

این مرجع تقلید تصریح کرد: اگر اعمال انسان خوب باشد روح در عالم برزخ متنعم و بهرهمند میشود و سپس خداوند در روز قیامت ذرات بدن انسان را جمعآوری میکند و در عرصه محشر اعمال انسان بررسی میشود.

وی تاکید کرد: انسان باید همواره در نظر داشته باشد که زندگی وی تنها منحصر به این دنیا نیست و این دنیا تنها یکی از منازلی است که در پیش داریم.

آیتالله نوریهمدانی عنوان کرد: اگر انسان خداشناس و شاکر باشد و به آنچه خداوند فرموده عمل کند و در صراط مستقیم گام بردارد، موفق خواهد شد.

وی با بیان اینکه آیات فراوانی در زمینه معاد ذکر شده است، گفت: انسانها علاوه بر خدامحوری باید معادباور بوده و یقین داشته باشند که عذاب و پاداش وجود دارد البته این عقیده در عمل تاثیرگذار است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: وجود ستارگان در آسمان که هر یک در مداری مشخص در حال حرکت هستند، نشاندهنده قدرت و عظمت خداوند متعال است ولی سرگرمیهایی که در زمین وجود دارد اجازه نمیدهد به آسمان توجه داشته باشیم.

وی عنوان کرد: نگهبانانی از سوی خداوند برای همه انسانها تعیین شده تا اعمال انسانها را ثبت و ضبط کنند.

آیتالله نوریهمدانی ادامه داد: نباید در قدرت خداوند ذرهای تردید داشت چراکه خداوند از نطفه، انسانی با هوش، دارای کمال و صاحب عقل آفریده که دارای نظم است.

وی خاطرنشان کرد: همیشه از سوی غرب، استکبار، صهیونیست و منافقان علیه مسلمانان توطئهچینی صورت میگیرد و نقشههای آنها ادامه دارد.

این مرجع تقلید با اشاره به فرهنگ اسلام و انقلاب گفت: اسلام میگوید به کافران، آمریکا، انگلستان، آلمان و صهیونیستها و تکفیریها مهلت دهید تا تاخت و تاز کنند ولی بدانید عاقبت از آن نیکوکاران است و قرآن در این زمینه راه را به ما نشان میدهد و افق را برای ما روشن میکند.

وی به سخنی از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و افزود: عمر انسان، جوانی، مال و قدرت و ولایت از جمله مواردی است که در روز قیامت از افراد سئوال میشود.

آیتالله نوریهمدانی با بیان اینکه فضای مملکت به ولایت و ولایتمداری روشن است، گفت: ولایت سبب شکلگیری این انقلاب شد و امام خمینی (ره) توانست مردم را آگاه و بیدار کند و مجاهد پرورش داد تا در راه خدا جانفشانی کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم دنیا، مستضعفان و محرومان به انقلاب چشم دوختهاند و مستکبران از انقلاب میترسند چراکه انقلاب معادلات جهانی را به هم زده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار