ارتش سوریه گروهی از تکفیری‌ها را در شهر لاذقیه از پای درآورد

نیروهای ارتش سوریه گروهی از شبه‌نظامیان تکفیری که بیشتر اعضای آن از مزدوران خارجی بودند را در شهر ساحلی لاذقیه از پای درآورده‌اند.
کد خبر: ۱۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۲ - 09August 2013

ارتش سوریه گروهی از تکفیری‌ها را در شهر لاذقیه از پای درآورد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از منابع رسمی سوریه، به گفته منابع امنیتی سوریه نیروهای ارتش گروهی از شبهنظامیان تندرو در روستای دورین واقع در حومهی شهر لاذقیه را از پای درآوردند.

گفته میشود شماری از اتباع لیبی و مراکش نیز در بین این افراد که در درگیری سنگین با سربازان سوری کشته شدند، وجود داشتهاند.
 
همچنین گزارش شده است که ارتش سوریه فرمانده شبه نظامیان با نام احمد نموره را در میان اجساد شناسایی کردهاست. وی رهبری گروه موسوم به گردان اسدو جبله را بر عهده داشت.
 
ارتش سوریه همچنین در استانهای حلب، حمص و ادلب حملات مشابهی برضد شبهنظامیان انجام داد.
 
نیروهای ارتش سوریه در طول چند هفتهی گذشته خسارات سنگینی را به گروههای مسلح وارد کردهاند. ارتش همچنین چندین عملیات پاکسازی را با موفقیت در سراسر این کشور به انجام رسانده است.
 
ارتش سوریه اواخر ماه جولای پس از چند هفته درگیری با شبهنظامیان منطقهی مهم خالدیه در شهر حمص را آزاد کرد. این منطقه پس از تسخیر شهر اشغال شدهی قصیر در حمص دومین پیروزی ارتش سوریه از ماه ژوئن به شمار میرود.
 
بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، ۳ مرداد (۲۵ ژوئیه) گفت بیش از ۱۰۰ هزار نفر از زمان آغاز ناآرامیها در سوریه کشته و هفت میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نیز بیخانمان شدهاند.
 
بر پایه گزارشها، قدرتهای غربی و متحدان منطقهای آنان به ویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبهنظامیان حاضر در سوریه حمایت میکنند.
 
بشار اسد، رئیس جمهور سوریه ۵ اوت گفت که این کشور «با مشتی آهنین» با تروریسم مبارزه خواهد کرد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار