ارجعی در گفتگو با خبرگزاری دفاع مقدس مطرح کرد

روایت ایثارگری بانویی امدادگر در خیابان 40 متری خرمشهر

ارجعی از رزمندگان دوران دفاع قدس و از ساکنان قدیمی خرمشهر با اشاره به ایثارگری های بانوان در دوران دفاع مقدس گفت: مژده امباشی از جمله بانوان ایثارگر خرمشهری است که مقاومت جانانه ای در برابر دشمن داشت.
کد خبر: ۱۷۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴ - 30April 2014

روایت ایثارگری بانویی امدادگر در خیابان 40 متری خرمشهر

دختر نوزده سالهای که در روزهای اول جنگ در خرمشهر به کار امدادگری مشغول بود، با محمدرضا مبارز و رضا لیامی در حال انتقال چند مجروح به بیمارستان بودند که به محض ورود به خیابان چهل متری ماشینشان مورد اصابت گلولههای دشمن قرار گرفت.

باران گلولهها امان از آنها بریده بود و در همان ثانیههای اول هر هشت نفر آنها زخمی و مجروح شدند. چهار نفر از آن مجروحها پشت ماشین در جا به شهادت رسیدند. تیر و ترکش مغز محمدرضا مبارز را متلاشی کرد و به شهادت رساند و مژده امباشی و محمدرضا لیامی را هم به شدت مجروح کرد.

مسعود ارجعی از رزمندگان دوران دفاع مقدس و از ساکنان قدیمی خرمشهرگفت: ایمان و گذشت عامل پیروزی رزمندگان اسلام در فتح خرمشهر بود و بیانات امام راحل بسیار بر روی مردم تاثیر گذار بود و موجب از خود گذشتگی رزمندگان اسلام می شد.

 وی با اشاره به نقش بانوان در حماسه آزادسازی خرمشهر گفت: بانوان ما در غربت و مظلومیت حماسه های بزرگی را خلق کردند  و یکی از بانوان ایثارگر خرمشهری مژده امباشی است.

ارجعی در معرفی این بانوی ایثارگر گفت: او یکی از امدادگران خرمشهر بود که مورد تهاجم عراقی ها قرار گرفت و درحالی که مجروح بود و عراقی ها گمان می کردند مرده با ضربه پوتین یک عراقی تمام دندانهایش خورد می شود .

ارجعی ادامه  داد: شهید کاظمی به همراه نیروهای خود شبانه وی را به عقب جبهه باز می گردانند و در حال حاضر او از جانبازان 75 درصد دفاع مقدس است و به نظر من چنین بانوانی الگوی زنان ایرانی هستند.

وی در پایان گفت: خرمشهر سرزمین شهدا و متعلق به تمام ایرانی ها است و این شهر برای همیشه تاریخ نماد قهرمانی ایران است چراکه در آزاد سازی خرمشهر از همه جای ایران اسلامی برای آزاد سازی این شهر در جبهه ها حضور پیدا کردند و امروزه شهدای زیادی که در خاک دشمن باقی مانده بودند توسط گرو های تفحص به خاک میهن باز می گردند.
 
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار