معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا خبر داد

اجرای قانون "اصلاح قانون سرباز قهرمان" از ابتدای امسال

معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا از اجرای دو نوع معافیت تحت عنوان معافیت "قهرمانان ورزشی" و "فرزندان قهرمان پارالمپیک" از ابتدای امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۷۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۷ - 29April 2014

اجرای قانون

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سرهنگ "حجتالله واعظی نژاد" معاون مشمولان و امور معافیتهای سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: براساس قانون "اصلاح قانون سرباز قهرمان" که در سوم دی ماه سال 91 توسط مجلس شورای اسلامی و آئیننامه ابلاغی ستاد کل نیروهای مسلح به تصویب رسید، معافیت قهرمانان ورزشی از ابتدای سال 93 توسط سازمان وظیفه عمومی ناجا به اجرا درآمد.

وی در تشریح معافیت "قهرمانان ورزشی" تصریح کرد: نفرات اول تا سوم قهرمانان بازیهای المپیک، قهرمانان اول و دوم مسابقات قهرمانی جهان و نفرات اول بازیهای آسیایی در رشتههای ورزشی تحت پوشش کمیته بین المللی المپیک همچنین مقام آوران اول تا سوم مسابقات جام جهانی فوتبال، بسکتبال و والیبال می توانند از این معافیت بهرهمند شوند.
 
معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا، یادآور شد: بازیهای المپیک شامل 27 عنوان رشته ورزشی، مسابقات قهرمانی جهان شامل 34 عنوان رشته ورزشی و بازیهای آسیایی شامل 39 عنوان رشته ورزشی میباشند.
 
وی در خصوص معافیت "فرزندان قهرمان پارالمپیک" نیز توضیح داد: یکی از فرزندان قهرمانان پارالمپیک جهانی که عناوین اول تا سوم را در بازیهای پارالمپیک کسب کرده باشند از خدمت سربازی معاف میشوند.
 
به گفته سرهنگ واعظینژاد، در هر دو نوع معافیت، قهرمانی ورزشکاران باید توسط وزارت ورزش و جوانان مورد تأیید قرار بگیرد و اسامی آنان نیز به ستاد کل نیروهای مسلح اعلام شود تا پس از موافقت ستاد کل، این افراد به سازمان وظیفه عمومی ناجا برای گذراندن دوره آموزش نظامی در یکی از نیروهای مسلح معرفی شوند تا کارت معافیت برای آنان صادر شود.
 
معاون مشمولان و امور معافیتهای سازمان وظیفه عمومی ناجا، با اشاره به اینکه قهرمانان ورزشی و فرزندانشان برای بهرهمندی از این نوع معافیت باید به « دفتر امور مشترک فدراسیونهای وزارت ورزش» مراجعه کنند، تصریح کرد: افرادی که پیش از تصویب این قانون عناوین قهرمانی فوق را کسب کرده باشند مشمول این قانون میشوند.
 
وی همچنین با اعلام اینکه، غیبت مانع استفاده از این نوع معافیت نیست، اظهار کرد: افرادی که در حین خدمت سربازی، موفق به کسب این عناوین شوند نیز می توانند از این نوع معافیت استفاده کنند.
 
واعظی نژاد یادآور شد: قهرمانانی که آموزش نظامی را در گذشته در یکی از نیروهای مسلح گذراندهاند یا دارای گواهی دوره آموزش تکمیلی بسیج (کفایت آموزشی) هستند پس از ارائه گواهی، از آموزش نظامی معاف هستند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار