آیت الله مکارم شیرازی:

حکم اعدام ۷۰۰ نفره در مصر جاده‌صاف‌کنی برای رژیم صهیونیستی است

یکی از مراجع تقلید با اعتراض شدید نسبت به صدور حکم اعدام برای ۷۰۰ مصری گفت: اینگونه ‏اقدامات جاده را برای رژیم صهیونیستی صاف می‌کند. ‏
کد خبر: ۱۷۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶ - 30April 2014

حکم اعدام ۷۰۰ نفره در مصر جاده‌صاف‌کنی برای رژیم صهیونیستی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیتالله "ناصر مکارمشیرازی" صبح امروز در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم با اشاره به روایتی از معصومین(ع) اظهار داشت: دعای ما باید این باشد که با ابرار و نیکان محشور شویم و خودمان هم جزو ابرار و صالحان باشیم.

وی افزود: در سوره مبارکه "دهر" ۱۸ آیه پشت سر هم در مورد فضیلت ابرار و نیکان آمده؛ حضرات معصومین(ع) در رأس ابرار هستند و پیروان آنها یعنی شیعیان هم دنبالهروی آنها را میکنند تا جزو نیکان قرار گیرند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه ابرار و نیکوکاران در هر شرایطی پیروز خواهند بود گفت: کار نیک همواره برکات زیادی دارد و موجب خیر دنیا و آخرت خواهد شد ولی نمیدانیم چرا باز هم بسیاری از انسانها به سمت گناه و آلودگی میروند.

وی با اشاره به شرایط سختی که بر اسلام، مسلمانان، شیعیان و جمهوری اسلامی میگذرد عنوان داشت: در این اوضاع لازم است با یکدیگر متحد شویم و اگر هم خطایی از کسی سر میزند با اغماض رفتار کنیم.

آیتالله مکارم شیرازی با اشاره به اخباری مبنی بر گذشت اولیای دم از قصاص در برخی موارد گفت: وقتی این خبرها را میشنوم لذت میبرم چرا که نشان میدهد گذشت و فداکاری در جامعه وجود دارد و اگر این روح گذشت را تقویت کنیم آنگاه شاهد بسته شدن بسیاری از پروندهها و خاموش شدن آتش بسیاری از نزاعها خواهیم بود؛ الهام گرفتن از روایات ائمه اطهار (ع) در این زمینه راهگشا خواهد بود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه به حکم اعدام ۷۰۰ نفر و حبس ابد ۵۰۰ نفر در مصر اشاره کرد و گفت: اینها یا نمیدانند ۷۰۰ چه عددی است یا انسانها را حیوان حساب کردهاند.

وی خاطرنشان کرد: الازهر هم در این زمینه سکوت کرده و ما نسبت به این موضوع انتقاد داریم زیرا اینگونه احکام در دنیای اسلام بیسابقه است.

آیتالله مکارم شیرازی با بیان اینکه علما و مراجع تقلید مأمور دولتها نیستند که بخواهند در زمینه اعتراض به احکام غیر انسانی حد و مرزی داشته باشند گفت: باید در این زمینه وارد عمل شویم و اعتراضمان را به گوش آنها برسانیم.

این مرجع تقلید ادامه داد: صدور چنین احکامی جاده صافکن رژیم صهیونیستی است و آنها هم فردا ۵۰۰ نفر فلسطینی را اعدام میکنند و دلیلشان هم این است که خودتان که مسلمان هستید قبلا چنین کاری کردهاید.

وی با بیان اینکه مطبوعات داخلی نیز به این موضوع اعتراض نکردهاند و چنین چیزی را ندیدهایم افزود: ما دلمان میخواهد مصر همچنان در میان کشورهای اسلامی پیشرو باشد و الازهر هم به چنین مسائلی اعتراض کند و در مقابلش بایستد.

آیتالله مکارم شیرازی با اشاره به اتفاقات ناگواری که هر روز در گوشه و کنار جهان اسلام شاهد آن هستیم بیان داشت: از خداوند میخواهیم اینگونه مشکلات را از دنیای اسلام دفع کند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار