سردار دکتر احمدی‌مقدم در همایش تجلیل از مقام معلم و گرامی‌داشت هفته آموزش:

استقلال در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در گرو استقلال علمی است

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تلاش دشمن برای از بین بردن استقلال فکری مردم ایران گفت: اگر استقلال علمی پیدا کنیم به استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی نیز خواهیم رسید.
کد خبر: ۱۸۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲ - 04May 2014

استقلال در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در گرو استقلال علمی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، همایش تجلیل از مقام معلم و گرامیداشت هفته آموزش با حضور سردار دکتر "اسماعیل احمدیمقدم" فرمانده نیروی انتظامی و جمعی از استادان و دانشجویان دانشکده علوم انتظامی امین برگزار شد.

سردار احمدی مقدم در این همایش طی سخنانی با گرامیداشت روز معلم اظهار کرد: علم در دانشگاه علوم انتظامی، تنها به معنی دانستن نیست، بلکه باید هدف و جهت آن مشخص باشد.

وی افزود: علمی که در جهت ظلم و تسلط بر دیگران و گسترش نظام طبقاتی باشد، علم صحیحی نیست و تفاوت ما با غربیها در همین مسئله است. آمریکا هر زمان توانست با علم دنیا را تحت سلطه خود قرار دهد میتواند خود را کشوری پیشرفته از لحاظ علمی معرفی کند.

فرمانده ناجا اذعان کرد: باید مسیر علمی، حرکت و ویژگیهای تفکر خود را مشخص کنیم؛ یعنی باید علم  توام با تزکیه و تربیت باشد، نه اینکه در خدمت اهداف باطل قرار بگیرد.

وی در خصوص ارائه مقاله ISI تصریح کرد: در نیروهای مسلح به خصوص نیروی انتظامی ارائه مقاله ISI سمی مهلک است، چرا که اطلاعات ما به بیرون از کشور منتقل شده و به صورت رایگان در اختیار بیگانگان قرار میگیرد.

فرمانده ناجا تزکیه آموزشی را از اولویتهای آموزش دانست و خاطرنشان کرد: اگر میگوییم در آموزش در ابتدا تزکیه صورت بگیرد، یعنی اینکه ابتدا ظرف را باید پاک کرد و بعد علم را در آن ریخت تا آن علم باعث تباهی نشود و از آن استفاده صحیحی صورت بگیرد.

سردار احمدی مقدم دفاع از امنیت را یکی از شریفترین شغلها دانست و گفت: باید از دانشجویان صالح برای رسیدن به پلیس شایسته استفاده کنیم، چرا که یکی از شریفترین شغلها دفاع از امنیت است. انسان به سه چیز به طور مستمر نیاز دارد که عبارتند از امنیت، عدالت و آبادانی. اگر امنیت نباشد، عدالت و آبادانی نیز وجود نخواهد داشت و همین امر باعث شکاف طبقاتی میشود.

وی ادامه داد: در نیروی انتظامی مسیر اصلاح و پیشرفت سریعتر طی میشود و آن به این دلیل است که در این سازمان نظم و انظباط سازمانی و فردی حاکم است.

فرمانده ناجا استقلال کشور را در گرو استقلال علمی دانست و گفت: اگر استقلال علمی پیدا کنیم به استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی نیز خواهیم رسید، دشمن تلاش میکند استقلال فکری ما را تسخیر کند، اما ما شعار "ما میتوانیم" را ملکه ذهن خود کرده و این اجازه را به دشمن نخواهیم داد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار