کتابهای جدید «صهبا» در نمایشگاه کتاب عرضه می شود

کتاب «از هراره تا تهران»؛ روایت حضور رهبر انقلاب در دو اجلاس سران عدم تعهد

یکی دیگر از محصولات جدید انتشارات صهبا در نمایشگاه امسال «از هراره تا تهران» است. این کتاب روایتی است از سخنرانی رهبر انقلاب در دو اجلاس سران عدم تعهد که به فاصله 26 سال انجام شده است.
کد خبر: ۱۸۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴ - 05May 2014

کتاب «از هراره تا تهران»؛ روایت  حضور رهبر انقلاب در دو اجلاس سران عدم تعهد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از رجا، موسسه فرهنگی جهادی که بیشتر با عنوان صهبا شناخته میشود، چند سالی هست که خود را بعنوان یکی از غرفههای قابل توجه در نمایشگاه کتاب معرفی کرده است.  این موسسه امسال هم با چند کتاب یا بهتر بگوییم محصول جدید به نمایشگاه آمده است. این محصولات جدید هم در همان چارچوب کلی فعالیتهای صهبا، یعنی کار پیرامون بیانات رهبر انقلاب اسلامی میگنجند.
   
اینجا بهشت خانه دارد
 
«میزبانی از بهشت» عنوان یکی از محصولات جدید موسسه صهباست که یکی دو روز بعد از آغاز نمایشگاه کتاب خود را به مصلی تهران رساند. این کتاب کوچک و جمع و جور با طرح جلد آرامش بخشش، روایتی است که از حضور مقام معظم رهبری در منزل 5 خانواده شهید در سال 1376.
 
گفتگوهای صمیمانه و بیآلایش رهبر انقلاب با خانواده شهدا در این کتاب نقل شده و انصافاً خواندنی و به دل نشستنی است. تصاویری از دیدارها هم در کتاب گنجانده شده است. اگر گذرتان به نمایشگاه افتاد حتما سراغ این کتاب 5700 تومانی را از غرفه موسسه جهادی بگیرید.
 
 
 جزوههای کوچک اما خواندنی
 
موسسه جهادی امسال با یک ابتکار دلنشین به نمایشگاه آمده است. این موسسه را همه با کتابهایش میشناسند اما امسال چهار جزوه مختصر، میتواند یکی از دلایل شما برای سر زدن به این غرفه باشد.
 

«جریان روشنفکری اسلامی در ایران»، «عصر انقلاب اسلامی»، «شهید مطهری احیاگر تفکر اسلامی» و «آرزوی شهادت» عنوان چهار جزوهای هستند که در قطع جیبی و با حداکثر هفتاد هشتاد صفحه حجم و طبیعتاً قیمتهای بسیار اندک به نمایشگاه رسیدهاند. در واقع این جزوهها تک سخنرانیهایی هستند که آنقدر از اهمیت بالایی برخوردار بودهاند که میشده بصورت جداگانه منتشر شوند.
  
«جریان روشنفکری اسلامی در ایران» مقارنه دو سخنرانی از رهبر انقلاب در سالگرد درگذشت دکتر علی شریعتی در سال 1359 است. «عصر انقلاب اسلامی» سخنرانی تاریخی رییس جمهور وقت یعنی آیت الله خامنهای در مراسم بزرگداشت نخستین دهه انقلاب اسلامی را بعهده در بر دارد.
 
«شهید مطهری احیاگر تفکر اسلامی» شامل گفت و شنود دکتر حدادعادل با رهبر انقلاب در پنجمین سالگرد شهادت شهید مطهری است و «آرزوی شهادت» متن دیدار معظم له با خانواده معظم شهیدان در محل ریاست جمهوری در سال 1361.شک نکنید که خواندن این 4 جزوه کوچک شیرینی فراتر از انتظاری خواهد داشت.
 
  
ادامه دغدغهها در قرارگاه فرهنگی
 
همانطور که گفته شد کتاب دغدغههای فرهنگی یکی از کتابهای پرفروش سه سال اخیر و یکی از عوامل شهرت انتشارات صهباست. حال این انتشارات کتابی با عنوان «قرارگاه فرهنگی» منتشر کرده که اگرچه از نظر حجم بسیار کمتر از آن کتاب است اما از نظر اهمیت همپای آن و به نوعی مکمل آن است.
  
این کتاب سخنان رهبر انقلاب در جمع مجموعهای از فعالان پشتیبانی و حمایت از تشکلات فرهنگی را محور قرار داده و بعد سعی کرده است با کمک گرفتن از سایر سخنان معظم له در سالهای مختلف، بخشهایی از این سخنرانی محوری را توضیح دهد تا مخاطب بیش از پیش متوجه عمق کلام رهبر انقلاب شود.
 
اگر دغدغههای فرهنگی را خواندهاید حتما این کتاب 63 صفحهای را هم بخوانید و اگر نه، حتما خواندن این دو کتاب را در اولویت مطالعاتی خود قرار دهید.
 
 از هراره تا تهران
 
یکی دیگر از محصولات جدید انتشارات صهبا در نمایشگاه امسال «از هراره تا تهران» است. این کتاب روایتی است از سخنرانی رهبر انقلاب در دو اجلاس سران عدم تعهد. اولی در سال 1365 و در هراره و در قامت رییس جمهور ایران و دومی در سال 1391 در تهران و این بار در جایگاه رهبر انقلاب اسلامی. اهمیت این دو سخنرانی و نزدیکی محتوایی آنها بر و بچههای صهبا را به فکر انداخته تا در کتابی به روایت این دو حضور در اجلاس سران عدم تعهد بپردازند.این کتاب از چهار بخش تشکیل شده است.
 
- مقدمه: متن خطبۀ اول نماز جمعۀ تاریخ 21 شهریور 1365 که رییس جمهور وقت به ارائه گزارشی درباره حضور در اجلاس سران عدم تعهد در هراره پرداخته است. این بخش در واقع یک مقدمۀ محتوایی است بر آنچه در هراره اتفاق افتاده و آنچه حضرت آقا در هراره بیان میکنند. روح این خطبه، در تمام صفحات کتاب جریان دارد، لذا مطالعۀ این مقدمه، باعث میشود به درک عمیقتری از روایت سفر و اتفاقات بعد از آن برسیم.
 
- بخش اول، روایت هراره: عمدهترین قسمت کتاب است که شرح سفر حضرت آقا به هراره، بهصورت روزانه، از لحظۀ ورود تا برگشت و اقامۀ نماز جمعه، بهشکل روایتگری، در آن آمده. بهجز روایت سفر و متن سخنرانیهای ایرادشده، برخی موضوعات مربوط به شرایط آن روز دنیا، بهمناسبتهایی مطرح شدهاند تا به فهم آنچه در هراره گفته میشود و اتفاق میافتد، کمک کند. ممکن است بهخاطر فاصلۀ زمانی، برخی موضوعات در ابتدا، برای مخاطبین مبهم باشد، عمدۀ این ابهامات در ادامۀ مطالعۀ متن برطرف خواهد شد.
 
- بخش دوم، از هراره تا تهران: مروری است سریع و اجمالی بر آنچه در میان این دو اجلاس، در موضوعات مهمِ مربوط به آنچه در هراره بیان شده، گذشته. در این بخش، برخلاف بخش اول، از شرح مفصل و بیان جزئیات صرفنظر و مروری کلی بر این موضوعات شده است.
 
- بخش سوم، روایت تهران: برگزاری اجلاس شانزدهم جنبش عدمتعهد در تهران و حضور حضرت آقا در آن را روایت میکند. که شامل روایت برگزاری اجلاس، دیدار برخی سران با معظمله و سخنرانی ایشان در افتتاحیۀ اجلاس است.
 
با این توضیحات احتمالا دلایل کافی برای اینکه به نمایشگاه بروید و سراغ غرفه صهبا را در نبش راهروی 29 بگیرید، بدست آوردهاید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار