مروجین فرهنگ ایثار و شهادت در کرمان تجلیل شدند

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: شهداء، اسناد حقانیت انقلاب اسلامی ایران هستند.
کد خبر: ۱۸۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹ - 07May 2014

مروجین فرهنگ ایثار و شهادت در کرمان تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، آیین تقدیر از فعالین و مروجین فرهنگ ایثار شهادت استان کرمان شامگاه سه شنبه در محل مهمانسرای بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمان برگزار شد.

در این مراسم سردار "محمد رضا حسنی سعدی" مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان، فرهنگ را رمز ماندگاری ملتها در تمام اعصار زندگی بشر دانست و گفت: فرهنگ یک ملت مجموعه آداب و رسوم و در حقیقت به معنای شکوه و عظمت آن ملت محسوب میشود و به اعتراف بزرگان، فرهنگ رمز ماندگاری و بقای ملتهاست.

وی افزود: در اهمیت فرهنگ همین بس که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می فرمایند: فرهنگ همان چیزی است که من حاضرم جانم را فدای آن بنمایم و در حقیقت میتوان این گونه استنباط کرد که همانگونه که انسان برای تنفس و زنده ماندن به اکسیژن نیاز دارد، رمز سلامت روح انسان فرهنگ است.
 
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در ادامه فرهنگ ایثار و شهادت را تاثیرگذارترین نوع فرهنگ عنوان کرد و افزود: فرهنگ ایثار و شهادت را میتوان در زیباترین قالبها و ملموس ترین روایتها بیان کرد و شما مروجین این فرهنگ، به خوبی حق مطلب را در این زمینه ادا کردید.
 
وی تصریح کرد: فرهنگ ایثار و شهادت یعنی اینکه شهید طایی که عضو شورای فرهنگی لشکر ثارالله بود در تک تک مدارس استان میرفت و نشریه جهاد توزیع میکرد و یا اینکه به شهید احمد امینی گفتند دوست داری چگونه شهید شوی؟ جواب داد: دوست دارم مانند امام حسین شهید شوم و در اثر اصابت ترکش نصف سرش از بدنش جدا شد و به آرزوی خویش رسد.

این یادگار دوران دفاع مقدس افزود: فرهنگ ایثار و شهادت یعنی این که شهید حاج "یونس زنگی آبادی" به همسرش میگوید میخواهم مانند امام حسین(ع) شهید شوم و سر در بدن نداشته باشم و شما باید از روی پاهایم من را شناسایی کنی و وقتی شهید میشود از روی پاهایش شناسایی میشود و یا اینکه حاج "علی محمدی" به یکی از دوستانش میگوید شما شهید میشوی و شما مجروح و برادرش میگوید داداش وضعیت خودمان چه میشود، وی می گوید خدا مزد دل پدر ومادرمان را بدهد و هر دو شهید میشوند.
 
سردار حسنی سعدی بیان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت صدها مورد از این قهرمانها و الگوهای راستین را به ما معرفی میکند و امروز که جوانان ما به الگو نیاز دارند و الگوپذیری اصل تربیتی مهمی است، زیباترین الگوهای ما شهدا هستند که باید به عنوان قهرمان و پهلوانان به فرزندانمان معرفی کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان خاطرنشان کرد: شهدا اسناد حقانیت انقلاب اسلامی هستند و فعالین فرهنگی و مروجین فرهنگ ایثار و شهادت بایستی در شناساندن این الگوهای فداکاری و ایثار به جامعه بیش از بیش بکوشند.
 
در ادامه این مراسم تعدادی از مروجین فرهنگ ایثار و شهادت با اهدای لوح تقدیر مورد تجلیل قرار گرفتند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار