رئیس کل دادگستری استان تهران:

عملکرد دادسرا و دادگاه‌های انقلاب اسلامی در برخورد با حوادث فتنه سال ۸۸ بسیار مثبت بود

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: امروز رسالت دادگاه‌های انقلاب صرفا به ابعاد امنیتی، جاسوسی و تروریسم محدود نمی‌شود و مقوله مواد مخدر از جمله وظایف مهم این مرجع قضائی به شمار می‌رود.
کد خبر: ۱۸۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴ - 07May 2014

عملکرد دادسرا و دادگاه‌های انقلاب اسلامی در برخورد با حوادث فتنه سال ۸۸ بسیار مثبت بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "غلامحسین اسماعیلی" رئیس کل دادگستری استان تهران در جمع قضات و کارمندان دادسرای ناحیه ۲۰ و دادگاههای انقلاب اسلامی تهران حضور یافت و از نزدیک با آنان دیدار کرد.

وی طی سخنانی با تبریک ماه رجب و اعیاد رجبیه اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران به جهت ماهیت استکبار ستیزی و عدالت خواهی آن از ابتدا دشمنانی داشته و قطعا در آینده نیز خواهد داشت لذا باید بدانیم تا زمانی که محکم و استوار بر اهداف مقدس شهدا و امام راحل(ره) ایستادهایم، نظام سلطه به سرکردگی آمریکا نه تنها با انقلاب اسلامی بلکه حتی با مردم مسلمان ما دشمنی خواهد کرد. بنابراین با اطمینان باید گفت اقتضائات مربوط به وجود دادسرا و دادگاههای انقلاب به هیچ وجه محدود به اوایل انقلاب نبوده و در همه زمانها ساری و جاری است و ضرورت دارد در خنثی سازی توطئههای دشمنان اسلام در ابعاد مختلف با قدرت به وظایف خود عمل کند، پس میبایست این نهال برخواسته از انقلاب اسلامی که به حمدلله امروز به درختی تنومند مبدل شده با توجه به وظایف محوله و با تمام ظرفیتهای قانونی از دستاوردهای مقدس انقلابمان صیانت کرد.

وی در ادامه سخنان خود افزود: امروز رسالت دادگاههای انقلاب صرفا به ابعاد امنیتی، جاسوسی و تروریسم محدود نمیشود و مقوله مواد مخدر نیز که به عنوان ابزاری از سوی دشمن برای ناتوان کردن امت اسلامی به کار گرفته میشود از جمله وظایف مهم این مرجع قضائی به شمار میرود. در مجموع عملکرد دادسرا و دادگاههای انقلاب اسلامی در برخورد با حوادث مهمی چون فتنه سال ۱۳۸۸ بسیار مثبت بوده است. نکته مهم اینکه این نهاد انقلابی لازم است در کنار رسیدگی قضائی و تعیین مجازات، با صلابت نقش بازدارندگی خود را نیز ایفاء کند تا از این طریق نقشههای شوم دشمنان ایران اسلامی به سرعت نقش بر آب شود البته تعیین سیاستهای لازم در جهت کم کردن بار از دوش همکاران قضائی و اداری امری کاملا ضروری است که سعی میکنیم در این مسیر گامهای مثبتی برداریم به نحوی که شان و منزلت این نهاد مقدس از تمامی جهات حفظ شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان کلامی از حضرت علی(ع) خطاب به یارانش توصیههایی به همکارانش ارائه کرد و گفت: کمربندها را محکم ببندید و دامن همت بالا بزنید چرا که موفقیت و رسیدن به موقعیت دستیابی به ارزشها با خوش گذرانی و پرخوری قابل جمع نیست. خواب، غفلت و فراموشی قدرت تصمیم گیری را سلب و تصمیمات گرفته شده را ناکارآمد میکند.

نظر شما
پربیننده ها