معرفی کتب ویژه روز خبرنگار از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی

«پرواز تا عرش» سرگذشت‌هایی است جمع‌آوری‌شده از 24 شهید این واقعه‌ جانسوز که از طریق مصاحبه با بازماندگان، همکاران و دوستان شهدای عزیز تهیه شده است.
کد خبر: ۱۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۰ - 07August 2013

معرفی کتب ویژه روز خبرنگار از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مرکز اسناد انقلاب اسلامی دو کتاب «پرواز تا عرش» و «طالبان و شهادت دیپلمات ایرانی» را برای مطالعه معرفی می کند.

حادثه سقوط هواپیمای سی ـ 130 حامل جمعی از ارتشیان برومند و گروهی از خدمتگزاران عرصهی خبر و مطبوعات، یکی از ناگوارترین وقایع سال 1384 بود. «پرواز تا عرش» سرگذشتهایی است جمعآوریشده از 24 شهید این واقعه جانسوز که از طریق مصاحبه با بازماندگان، همکاران و دوستان شهدای عزیز تهیه شده است.

همچنین در معرفی کتاب «طالبان و شهادت دیپلماتها ایرانی» می خوانیم: استعمار پدیدهای است که در هر سه دوره حیات خود کهن، نو و فرانو ـ سودای تسلط بر منطقه «خاورمیانه» را در سر داشته و استعمار اسپانیا و پرتغال، انگلستان و فرانسه و امروز آمریکا، به این منطقه دست یازیده است. 

دست استعمار آنگاه که به این سرزمین باز شد، به اختلافات نژادی و قومی و مذهبی دامن زد. و هنگامی که علیرغم میل استعمارگران، خاورمیانه با تحریک پیروان ادیان مختلف، دیگر آشفته نمیشد! مذهبسازیها شروع شد؛ وهابیها، بابیها، بهائیها و هزار و یک فرقه را به جان اسلام انداختند. 

«طالبان» آخرین دست پخت استعمار است علیه اسلام و خاورمیانه. استعمار فرانو، خوارج فرانو را با خصوصیات ضداسلامی، باعث قتل و غارت مسلمین و هتک اسلام و جامعه اسلامی، خشن، بیمنطق و قشری... پروژهای علیه افغانستان ـ همسایه دیواربه دیوار ایران ساخت و پرداخت: آتش طالبان، جز تباهی برای افغانستان به بار نیاورد و زبانههایش، دامن ایران را هم گرفت: افزایش ترانزیت مواد مخدر به ایران، درگیریهای مرزی با نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، ناامن نمودن مناطق شرق و جنوب شرق ایران اسلامی و... اما شاید بزرگترین جنایت طالبان کشتار بی گناهانی مثل به شهادت رساندن دیپلماتهای ایرانی در مزار شریف باشد. 

اثر پیشرو، ضمن بررسی علل ظهور طالبان و گشودن پرونده جنایات آن ها، به صورت ویژه «جنایت بزرگ» را در به شهادت رساندن دیپلماتها و خبرنگار  ایرانی در مزارشریف بررسی می کند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار