مشروح/ نشست خبری رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر

جشن یک میلیاردی قاچاقچیان به عزا تبدیل شد

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: سرکرده باند مافیایی توزیع مواد مخدر پنجک در تهران برای اینکه 40 میلیارد تومان پول به جیب زده است؛ جشنی با هزینه یک میلیارد برپا کرده بود.
کد خبر: ۱۸۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶ - 10May 2014

جشن یک میلیاردی قاچاقچیان به عزا تبدیل شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، در اولین نشست خبری رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در سال ۹۳ که ساعتی پیش برگزار شد، سردار "علی مویدی" از دستگیری عنصر اصلی باند مافیایی کوکائین در کشور خبر داد و اظهار کرد: عنصر اصلی شبکه مافیایی کوکائین در کشور که فردی ۳۲ ساله است و در یک دهه گذشته به طور مستمر انواع جرایم از جمله توزیع مواد مخدر را در پرونده خود دارد با تلاش شبانهروزی پلیس مبارزه با مواد مخدر دستگیر شد.

وی افزود: اولویتهای پلیس مبارزه با مواد مخدر شامل دو بخش برخورد با عناصر اصلی توزیع و فروش مواد مخدر و خردهفروشان مواد مخدر است تا بتوانیم آلودگی مواد مخدر را در جامعه کم کنیم.

سردار مویدی درباره متلاشی شدن باند مخوف مافیایی توزیع و فروش کوکائین اظهار کرد: با پیگیریهای شبانهروزی پلیس مبارزه با مواد مخدر توانستیم این باند را متلاشی کنیم. سرکرده این باند نهتنها قاچاقچی مواد مخدر و از افراد شرور است، بلکه گروهی را برای خود برگزیده که مجموعهای از جرایم را مرتکب میشدند. این افراد بارها به دلیل ارتکاب جرم دستگیر شدهاند اما هر بار پس از آزادی، سعی در برهم زدن امنیت جامعه داشتهاند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه وقت بسیاری برای شناسایی و متلاشی کردن این باند صرف شد، افزود: نام این باند مخوف و مافیایی "پنجک" بوده که نام فامیل فرد اصلی این باند است. این فرد با تمام اعضای باند در سطح قابل توجه و مدت طولانی کلکسیون جرایم را در پرونده خود جای دادهاند.

سردار مویدی ادامه داد: از این باند مخوف اموال قابل توجهی در تهران، اطراف کرج و شمال کشف شده است که بیش ازدهها میلیارد از آن را شناسایی کردهایم و به دلیل حاد بودن وضعیت و جرایم این باند مخوف، با دستور قاضی، فرد اصلی باند پنجک را در محلات تهران دور زده شد تا افراد جامعه با چهره خشونتطلب این شخص آشنا شوند.

وی در خصوص اموال شناسایی شده از باند پنجک  اظهار کرد: تا به امروز حدود ۴۰ میلیارد تومان از اموال این باند شناسایی شده و شش نفر از عناصر اصلی آن دستگیر شدهاند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اظهار کرد: در برخورد با عناصر اصلی و کسانی که در سطح جامعه مبادرت به توزیع مواد مخدر به صورت حرفهای میکنند، از اولویتهای ما متمرکز شدن بر عناصر اصلی، سرشبکهها و برخورد با خردهفروشان است.  

سردار مؤیدی ادامه داد: تهران عرصه فعالیت این باند بود و اعضای باند مذکور عده زیادی از جوانان کشور ما را به کوکائین معتاد کرده بودند.
 
وی اذعان کرد: این افراد در محلههایی که زندگی میکردند به عنوان افراد شرور شناخته شده بودند و امنیت را از بین میبردند. شرارت و خشونت این باند در نوع خود کمنظیر است.
 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجاتصریح کرد: به دلیل عمق جنایات و تخلفات، رئیس این باند بنا به دستور قاضی در محلات گردانده شد تا مردم با چهره خشن این فرد آشنا شوند.

سردار مؤیدی خاطرنشان کرد: تعداد اموالی که از این باند شناسایی شده 40 میلیارد تومان است و تعداد افراد دستگیر شده در مجموع با رئیس باند شش نفر است؛ البته در زمان دستگیری دو کیلو کوکائین، تریاک و شیشه نیز کشف شد.
 
وی  با اشاره به مراسمی که رئیس باند برای میلیاردی شدن خود گرفته بود، به گفت: املاکی که این باند در تهران داشتند، املاک قابل توجهی است، چرا که این املاک در شمال تهران بوده و تعدادی از این آنها به نام خود فرد و تعدادی نیز به نام دوستانشان خریداری شده بود.
 
وی با اشاره به مراسمی که رئیس باند برای میلیاردر شدن خود گرفته بود، اظهار کرد: این فرد جشن 40 میلیارد تومانی شدن خود را برگزار و بیش از یک میلیارد تومان در این جشن هزینه کرده بود.
 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با اشاره به خارج شدن سرکرده باند پنجک از زندان و بازگشت به جامعه و انجام مجدد فعالیتهای شرارتبار گفت: اینکه چرا این افراد مجدد به جامعه برگشته و دوباره با خیال راحت به کارهایشان ادامه دادهاند نیازمند کار کارشناسی بوده و در همین راستا پلیس نیز مستندات کافی را جمعآوری کرده است.

وی در پاسخ سؤالی مبنی بر تعداد افراد خارجی دستگیر شده گفت: ما در حال شناسایی افرادی که در خارج از کشور با این باند تماس داشتند هستیم، اما تمام کسانی که شناسایی و یا دستگیر شدهاند افراد ایرانی هستند.
 
وی به دستگیری بزرگترین قاچاقچی مواد مخدر در سال گذشته اشاره کرد و گفت: بزرگترین باند که  20 کیلو کوکائین داشت را در سال گذشته متلاشی کردیم، اما جرایم این فرد به دلیل  فعالیت گسترده و داشتن سوابقی در انواع جرم ها، در نوع خودبی سابقه است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار