محمد صالح جوکار:

باید گنجینه پر افتخار آثار دفاع مقدس را حفظ کنیم

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: باید گنجینه پرافتخار آثار دفاع مقدس را حفظ کنیم تا به نسل‌های آینده حفظ باشد.
کد خبر: ۱۹۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷ - 22May 2014

باید گنجینه پر افتخار آثار دفاع مقدس را حفظ کنیم

به گزارش خبرگاری دفاع مقدس از یزد، محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی از مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان دیدن کرد.

وی در این بازدید با بیان اینکه ضرورت موزه دفاع مقدس برای استان یزد یک امر بدیهی و روشن است، گفت: ایثار و فداکاری که مردم استان در 8 سال دفاع مقدس داشتند باید نمایش داده شود.

جوکار افزود: طراحی و جانمایی فضاها به خوبی انجام شده که ما در این فضا ها می توانیم ویترین خوب و قشنگی از هشت سال دفاع مقدس داشته باشیم برای مردم مخصوصاً نوجوانان و دانش آموزان کسانیکه در دوران جنگ نبودند و خاطره ای از آن دوران ندارند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، با توجه به مولفههای فرهنگ دفاع مقدس از جمله فرهنگ ایثار و خودگذشتگی افزود: باید فضاهای زنده و پویا درست شود تا بتوانیم به نسل آینده انتقال دهیم تا ماندگار شود.

وی در ادامه از اداره کل حفظ آثار و نشرارزشهای دفاع مقدس بازدید کرد و افزود: تشکر میکنم بابت زحمات کشیده  کارهای خوبی انجام شده اما باید بیشتر و پر توان تر کار ادامه پیدا کند و قدر دفاع مقدس را بیشتر باید بدانیم.

وی تصریح کرد: هر جای فرهنگ دفاع مقدس به کار گرفته شد به خودکفایی رسیدم و وفتی روحیه ایثارگری از بین رفت دچار عقب افتادگی شدیم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی افزود: ما باید کارها را از جنبه فیزیکی خارج کنیم و باید بیشتر به جنبه فکری و هنری سوق دهیم و توجه بیشتری به این موضوع داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: برای حفظ آثار وقتی گام بر میداریم باید آمیخته با هنر باشد و برای نسل جوان آثار قدیمی را باز تولید کرده و باز زبان هنر آن را در آمیخته کنیم. برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس نیز باید از نیروی متعهد و کارمد استفاده کنیم.

نظر شما
پربیننده ها