مخالفت شدید عربستان با ریاست‌جمهوری میشل عون در لبنان

منابع ۸ مارس و ۱۴ مارس از مخالفت شدید وزیر خارجه عربستان با ریاست جمهوری میشل عون خبر داده و گفتند که حمایت‌های سعد حریری از عون نیز سعودی‌ها را قانع نکرده است.
کد خبر: ۱۹۴۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳ - 20May 2014

مخالفت شدید عربستان با ریاست‌جمهوری میشل عون در لبنان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، روزنامه الاخبار لبنان به نقل از منابع ۸ و ۱۴ مارسی خود نوشت که سخنان "سمیر جعجع" رئیس حزب نیروهای لبنانی تلاش برای آمادهسازی برای فرار "سعد حریری" رئیس جریان المستقبل از دست "میشل عون" رئیس جریان آزاد ملی لبنان بود.

این منابع تاکید کردند که حریری به صورت تلویحی اشاره کرده که برای قانع کردن سعودیها به ریاست جمهوری عون تلاش کرده، اما در این راستا موفق نشده است. وی همچنین در لبنان نیز خواستار حضور رئیس جمهور توافقی شده، اما این طرح از سوی ۱۴ مارس رد شده است.

منابع پارلمانی در فراکسیون المستقبل اعلام کردند که "سعود الفیصل" وزیر خارجه عربستان سعودی شدیدا با ریاست جمهوری میشل عون مخالف است، البته اعلام کرده که این نظر شخصی وی است و موضع رسمی سعودیها نیست و موضع این کشور را در نهایت ملک عبدالله پادشاه این کشور تعیین خواهد کرد.

این در حالی است که "علی عواض العسیری" نیز در روزهای اخیر گفته که باید غیر از ۴ نامزدی که الان مطرح است (میشل عون، سمیر جعجع، سلیمان فرنجیه و امین الجیل)، به دنبال گزینههای جدید از میان مارونیهای قوی بود.

پنجشنبه این هفته در حالی قرار است نشست بعدی پارلمان لبنان برای تعیین رئیس جمهور برگزار شود که هنوز شاخص مثبتی از توافق گروههای لبنانی بر ریاست جمهوری شخصی خاص منتشر نشده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار