هاآرتص: اسرائیلی‌ها در ارزیابی‌ها از اوضاع سوریه شکست مفتضحانه‌ای خورده‌اند

روزنامه صهیونیستی هاآرتص اذعان کرد که نظام سوریه از برتری دوگانه راهبردی و روحی در عرصه این کشور برخوردار است و نهادهای جاسوسی رژیم اسرائیل در ارزیابی‌های خود از اوضاع سوریه شکست مفتضحانه‌ای خورده‌اند.
کد خبر: ۱۹۵۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱ - 20May 2014

هاآرتص: اسرائیلی‌ها در ارزیابی‌ها از اوضاع سوریه شکست مفتضحانه‌ای خورده‌اند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "عاموس هارئیل" تحلیلگر امور نظامی روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از منابع امنیتی و نظامی بلندپایه در تلآویو نوشت: نظام سوریه بعد از توافقنامه آتشبس و آشتی در شهر حمص در تلاش برای گسترش کنترل خود بر شهرهای بزرگ سوریه برای تضمین مشارکت گسترده مردم در انتخابات است.

بهنوشته این روزنامه، نظام سوریه بهویژه بعد از توافق آتشبس و آشتی اخیر در شهر حمص از "برتری دوگانه راهبردی و روحی" برخوردار شده است.

نویسنده روزنامه صهیونیستی هاآراتص همچنین به شکست جاسوسی و اطلاعاتی رژیم اسرائیل در قبال سوریه اذعان کرد و نوشت: بحران سوریه محدود بودن پیشبینیهای اطلاعاتی اسرائیل را برملا کرد، با وجود اینکه سوریه سالیان سال کانون توجه اول دستگاههای اطلاعاتی اسرائیل بوده است و فراتر از آن، فرد کهنهکار و باتجربهای نظیر ایهود باراک وزیر امنیت سابق اسرائیل که پست رئیس ستاد مشترک و رئیس بخش اطلاعات را بهعهده داشت، دو سال پیش شکست خورد، زیرا پیشبینی کرده بود که بشار اسد ظرف چند هفته سقوط کند، اما بشار اسد همچنان در قدرت است؛ در حالی که باراک تقریبا یک سال پیش پست خود را ترک کرد.

این روزنامه نوشت: تغییری در نگاه اسرائیل در قبال عرصه سوریه وجود دارد و منتظر نتایج آن است. پیروزی بشار موفقیتی برای محور منطقهای بهرهبری ایران و حزبالله رقم خواهد زد و این نتیجهای است که اسرائیل خواهان آن نیست.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: دوسال اول بحران سوریه بهگونهای خود را نشان داد که گویی پایان کار نظام سوریه نزدیک است، اما سال سوم با موفقیت بشار اسد برجسته بود که اوج این موفقیت بارز در نبرد شهر القصیر در ماه مه سال گذشته با کمک حزبالله بود و جلوی مخالفان مسلح را گرفت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار