عدم پذیرش درخواست رئیس الازهر از سوی اخوان المسلمین

همزمان با افزایش تهدیدات دولت مبنی بر اتخاذ اقدامات بیشتر برای سرکوب ناآرامی ها، رئیس الازهر از دولت و طرفداران مرسی در مصر درخواست کرد نشستی با حضور همه گروه ها برای کسب سازش ملی برگزار کنند که مورد موافقت اخوان المسلمین قرار نگرفت.
کد خبر: ۱۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۶ - 12August 2013

عدم پذیرش درخواست رئیس الازهر از سوی اخوان المسلمین


به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در حالی که با افزایش تهدیدات دولت مصر برای سرکوب تظاهرکنندگان این کشور در آستانه گسترش خشونت های سیاسی قرار دارد، شیخ احمد الطیب رئیس الازهر مصر از دولت و طرفداران مرسی درخواست کرد با برگزاری یک نشست ملی زمینه کسب سازش ملی را فراهم کنند ولی این امر از سوی رهبران اخوان المسلمین مورد پذیرش قرار نگرفت.

در واکنش به درخواست رئیس الازهر برای ایجاد سازش ملی میان همه گروه های سیاسی، رهبران اخوان المسلمین و طرفداران محمد مرسی اعلام کرده اند تنها بر راهکارهای قانونی در قانون اساسی دولت قبل پایبند هستند و تا زمان بازگشت مرسی به قدرت با دولت کودتایی سازش نخواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری "رویترز": عدم موافقت اخوان المسلمین با پیشنهاد گفتگو با دولت در حالی صورت گرفته است که نیروهای امنیتی مصر اعلام کرده اند از روز دوشنبه (امروز) اقدامات گسترده و جدی تر را برای پراکنده کردن تظاهرکنندگان در قاهره آغاز خواهند کرد و با توجه موارد پیشین برخوردها بین نیروهای امنیتی و معترضان، انتظار می رود شاهد موج جدید خون ریزی ها در پایتخت مصر باشیم.

شایان ذکر است طی دو هفته گذشته نیز تلاش های دیپلماتیک کشورهای غربی و عربی برای حل بحران مصر با موفقیت همراه نبود؛ هر چند دلیل اصلی عدم موفقیت میانجی گری این کشورها در حمایت غیرمستقیم آنها از دولت کودتایی مصر نهفته است ولی رهبران اخوان المسلمین و طرفداران مرسی اعلام کرده اند تا زمان آزادی وی و بازگشت او به قدرت به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار