بیانیه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین به مناسبت سوم خرداد

سوم خرداد تجلی اراده و باور ملتی توحید محور بود

حماسه ی ماندگار سوم خرداد، با تمام ابعاد و پیچیدگی خود، ماهیت جبهه خون آشام استکبار جهانی که تمام قد و با تمام ساز و برگ خود کمر به نابودی اسلام بسته بود افشا کرد.
کد خبر: ۱۹۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳ - 22May 2014

سوم خرداد تجلی اراده و باور ملتی توحید محور بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قزوین به مناسبت آزادسازی خرمشهر روز ملی ایثار و مقاومت بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

و قاتلوا فی سبیل ا... الذین یقاتلونکم ..... « در راه خدا با آنان که به جنگ و دشمنی شما بر می خیزند جهاد کنید...» قرآن کریم

سوم خرداد ماه سال 1361، تجلی اراده و باور ملتی توحید محور بود که در آن مقطع فرزندان رشید اسلام با 24 روز حماسه و جانفشانی توانستند، خونین شهر را پس از 578 روز از دست متجاوزان برهانند و پرچم اسلام را در کانون و پایگاه توحیدی یعنی مسجد آن شهر به اهتزاز درآورند.

حماسه ی ماندگار سوم خرداد، با تمام ابعاد و پیچیدگی خود، ماهیت جبهه ی خون آشام استکبار جهانی که تمام قد و با تمام ساز و برگ خود کمر به نابودی اسلام بسته بود افشا کرد و نقش آشکار و غیر قابل انکار خود را در اجرای نقشه های شومشان توسط مزدور وابسته، صدام تکریتی، در تصرف قلمرو اسلامی و جداسازی و تجزیه ی خوزستان، نمایان و برملا ساخت.

از طرفی تربیت یافتگان مکتب روح اله ( رحمت ا... علیه )،گلواژه های ایثار و فداکاری را در تابلوی شجاعت و غیرت ترسیم کردند تا صحنه های تکرار نشده ی عاشورا، تکرار شود و تصویری زیبا از امام شناسی و جریان شناسی و ولایت مداری به نمایش گذاشته شود. آفرین بر این ملت. درود و رحمت سبحان لایزال و اولیاء و اوصیایش بر شهیدان راه حق.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قزوین با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای عملیات آزادسازی خرمشهر عزیز، اعلام می دارد مؤلفه هایی چون نصرت و امدادهای غیبی خدای مهربان که به مصداق آیه ی شریفه: « اگر دین خدا را یاری کنید خدا نیز شما را یاری خواهد کرد» همواره باید در سطح جامعه به یک باور قلبی و عمومی مبدل شود و از طرفی فرهنگ: « ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد » در خیزش و بیداری اسلامی سایر کشورهای آفریقایی و کشورهای همسایه مؤثر افتاده است. بنابراین این میراث گران بهای نبوی ( صلی ا... علیه و آله )و علوی « علیه السلام »که توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی « قدس سره الشریف »به دست خلف صالحش امام خامنه ای عزیز « مد ظله العالی »رسیده تا پای جان حفظ و به مدد الهی به دست صاحبش حضرت بقیه ا... الاعظم « ارواحنا له الفداه »تقدیم شود.

روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قزوین

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار